V Fotogaleriji Anton Podbevšek Teatra (APT) Novo mesto so odprli razstavo avstrijskega fotografa Reinerja Riedlerja Fake Holidays, v prevodu Ponarejene počitnice. Njegovo fotografijo zaznamuje kritično stališče s kancem ironije, v novem fotografskem ciklusu pa se Riedler loteva baročnega dekorja prostorov, namenjenih zabavi in sprostitvi, je zapisal umetniški vodja litovskega festivala Kaunas Photo 07 Mindaugas Kavaliauskas. Razstava bo odprta do 20. decembra.
Popkultura kot dom in zavetišče
Kot navaja Kavaliauskas, sta kič in imitacija postala javno priznana. Na razkošnih sprejemih hrano strežejo na papirnih krožnikih, restavracije hitre hrane ponujajo hamburgerje, na koncertih predvajajo posnetke, tako ni presenetljivo, če obiskovalec v Berlinu naleti na tropski otok, v Las Vegasu na Kilimandžaro, v Turčiji najde Kremelj in v Dubaju smučarsko središče. Kjer koli po svetu je najti umetne tropske plaže s palmami in posnetki ptičjega petja. Popkultura je postala dom in zavetišče.
Tako Reidler skozi ta umetna okolja zastavlja vprašanja o naravi v ljudeh samih, o popotnikih in iskalcih zabave ter o privlačnosti. Ob tem Kavaliauskas meni, da se ljudje dobro počutijo le v varnem okolju, ob hotelskih bazenih, ob televiziji v domačem naslanjaču, še posebej, če jih spremljajo prepoznavni predmeti. Pravi tudi, da bi morale počitnice predstavljati novo izkušnjo, vendar se ljudje resničnemu vznemirjenju preprosto izogibajo. Čeprav vedo, da se bolj ali manj resno poškoduje lep odstotek obiskovalcev vodnih parkov, jih še vedno izbirajo za cilj počitnic. Občutek varnosti je pač ena izmed največjih iluzij umetnih počitniških skupkov.
Reidlerjeve fotografije odsevajo živahne barve in gigantski dekor teh zabavišč, zasenčen z apatičnimi obrazi utrujenih obiskovalcev. Namesto odločilnih trenutkov iz statične perspektive prikazujejo neprestano ponavljajoče dejavnosti. Tudi obiskovalce silna barvita scenografija prizorišča vsrka vase, zato se fotograf od portretov ograjuje. V Ponarejenih počitnicah je oseba siv in precej nepomemben element barvitega ozadja, Reidler tako ponuja pogled na sodobne obiskovalce, udeležence v igri globalnega gledališča iluzije, je med drugim zapisal Kavaliauskas.
Reiner Riedler se je rodil leta 1968. Dvanajstleten se je začel ukvarjati s fotografijo. Na Dunaju, kjer živi še danes, je zatem študiral etnologijo in na višji grafični šoli ter raziskovalnem zavodu še fotografijo. Zadnja leta se je obrnil k dokumentarni fotografiji. Potoval je skozi države vzhodne Evrope, Rusijo, Afriko in Indijo. Za njim so razstave in objave doma ter v tujini. Riedlerjev najnovejši projekt Fake Holidays bo leta 2009 doživel tudi knjižno objavo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje