Po Gormleyjevih načrtih je bilo izdelanih že tudi 35.000 kipcev iz gline. Foto: EPA
Po Gormleyjevih načrtih je bilo izdelanih že tudi 35.000 kipcev iz gline. Foto: EPA

Telo je vesoljska ladja in inštrument skrajne subtilnosti, pa če se njegovega komuniciranja zavestno zavedamo ali ne.

Antony Gormley
Kip Antonyja Gormleyja

Za napovedovanje svoje razstave, ki jo bodo v londonski galeriji Hayward odprli maja, si je tako zamislil 30 kipov naravne velikosti, oblikovanih po svoji podobi. A ti kipi ne bi stali kar nekje na ulici; sloviti kipar je našel 30 visokih zgradb ali drugih visokih točk, na katere bi kipe postavil. Vse bi bilo mogoče videti iz določene točke v galeriji.

Če bo Gormleyju uspelo dobiti dovoljenje, bodo njegovi kloni do konca poletja stali na zgradbah, kot so National Theatre, Waterloo Bridge, King's College in Freemasons' Hall. Vse izbrane točke so na poldrugi kilometer velikem ozemlju okrog galerije Hayward, tako da bo z določene točke v njej mogoče videti vseh 30 kipov, le da bi bili nekateri videti popolnoma razločno, od drugih pa bi se v daljavi slutili le obrisi.

Londonsko obzorje potrebuje spremembo
"Trudim se, da bi na londonskem obzorju naredil nekaj novega," je dejal umetnik, ki svojega telesa ob uspešno pridobljenih dovoljenjih ne bo upodabljal prvič. V mavec se je zavil že večkrat, nato pa na podlagi odlitkov izdeloval kipe. Ti so med drugim viseli tudi že z zgradbe Kraljeve akademije v Londonu, na katero je v okviru razstave Critical Mass (Kritična masa) obesil 60 svojih "klonov". Nedavno tega pa je 56-letni kipar izvedel, da bo njegovih 81 kipov lahko ostalo na plaži Crosby v Merseysidu.

Očaran nad človeškim telesom
Gormleyjeva spletna stran navaja več kot 500 del, ki jih je umetnik ustvaril do leta 2005, najpomembnejši med njimi pa so Field in njegove ponovitve, Sound II, Iron: Man, Another Place, Quantum Cloud in Angel of the North. Skupna jim je prevzetost nad človeškim telesom, pa naj bo to visoko le nekaj centimetrov ali več metrov.

In zakaj ravno očaranost nad človeškim telesom?
"Telo je vesoljska ladja in inštrument skrajne subtilnosti, pa če se njegovega komuniciranja zavestno zavedamo ali ne," trdi Gormley, ki ga telo zanima, ker je kraj, v katerem so čustva najbolj neposredno zapisana. "Če si prestrašen, vznemirjen, srečen ali v depresiji, telo najde način, da vsa ta čustva nekako zapiše."

Telo je vesoljska ladja in inštrument skrajne subtilnosti, pa če se njegovega komuniciranja zavestno zavedamo ali ne.

Antony Gormley