Foto:
Foto:
Eileen Agar, zavedajoč se svojega prikupnega videza, se je s svojimi izdelki rada fotografirala tudi sama.
Čeprav nadrealistka, je Eileen Agar samo sebe naslikala prav realistično.

Običajno nadrealizem povezujemo z imeni, kot sta Dali in Miro, vendar je imela ta umetniška smer tudi vsaj eno vidno žensko predstavnico. To je bila britanka Eileen Agir, ki je uradno postala del nadrealističnega gibanja leta 1936, ko je bila kot edina ženska umetnica povabljena k sodelovanju pri mednarodni nadrealistični razstavi.

Uradno nadrealizem, neuradno pa …?
Pridevnik uradno ni brez pomena, saj je Agirjeva večkrat zatrjevala, da jo tako kot ostale vidne člane nadrealističnega kluba zanima upodabljanje človekovega notranjega sveta, vendar pa da je metode dela in ideje ekstremnih življenjskih slogov, ki so bile značilne za moški del nadrealističnih umetnikov, niso pritegnile. Ravno zato je tudi večkrat prostodušno izjavila, da ona pač ni nadrealistka, čeprav bi jo kot ženski fenomen v tem krogu ustvarjalcev zelo radi videli predvsem drugi.

Poigravanje s skritimi mislimi
Svoj pristop k umetniškemu ustvarjanju je Eileen Agir označila s sintagmo domiselna igrivost; igrivost, ki preučuje in v neštete kombinacije povezav združuje misli, ki se posameznikom utrnejo, ko postopajo po svoji poti skozi življenje. Ravno zaradi priseganja na obstoj zanimivih prepletov misli, je pomemben element platen Agirjeve fluidno prehajanje naslikanih oblik iz ene v drugo, ne da bi lahko določili natančno mejo, ki dokončno ločuje upodobljene objekte.

Živahni značaj posega po hladnih tonih
Tako lahko na njenih slikarijah najdemo najbolj čudaške hibride, kot je na primer zarjavela veriga sidra, ki je na drugem koncu videti kot morska kača, na katero je nasajena ptičja glava. Čeprav je bila precej živahna dama, pa je umetnica pri svojem pogosto posegala po čistih in hladnih barvah, ki so ustvarile vtis, kot da bi jih na platno nanesel umetnik, ki je že našel svoj notranji mir.

Nadrealist je modno osveščen
Eileen Agir je zaslovela tudi po svojem burnem družabnem življenju in iskrenem zanimanju za svet modnega oblikovalstva. Večkrat je rada poudarila, da so partnerke nadrealistov veliko bolje oblečene kot partnerke umetnikov drugih slogovnih opredelitev. Agirjeva sama pa je na družabnih dogodkih pogosto presenetila z domiselno oblikovanimi modnimi dodatki.

Modna gurujka v visoki starosti
Najbolj znano je zagotovo nenavadno pokrivalo, ki ga je Agirjeva poimenovala klobuk za uživanje jedi z imenom bouillabaisse in ki ga še dandanes pozna vsak navdušenec nad zgodovino umetnosti oblikovanja oblačil. Njeno ljubezen do mode pa potrjuje tudi dejstvo, da je še pri 85 letih kreirala oblačila za znanega oblikovalca Iseja Mijakeja, ki je v veliki meri pripomogel k vzponu modnih oblikovalcev iz dežele vzhajajočega sonca.