Razstava, ki je na ogled v tej ljubljanski ustanovi, je dober dokaz za zgornjo trditev, saj so na njej združene medalje, ki jih je zbral Jože Stražar Kijohara, in akvareli, ki so nastali pod čopičem Sumiko Kijohara. Kakšno razstavo je ustvaril par, bo mogoče preveriti do 15. januarja prihodnje leto.
Stražar spada med pomembnejše slovenske medaljerje, cenjen pa je tudi na Švedskem, kjer živi že štiri desetletja. Z Narodnim muzejem iz Ljubljane je sodeloval že leta 2000, ko je njegov numizmatični oddelek pripravil razstavo v Stockholmu. Tokratna razstava prinaša prerez njegovega ustvarjanja, dopolnjujejo pa jo akvareli, na katerih se stikata evropska in japonska civilizacija. Kot je zapisala Margarita Sveštarov Šimat, se avtoričin svet dogaja med zahodnjaškim iskanjem predmetov ter "vzhodnjaško gesto" brez zanimanja in podlage.
"Njen poetični svet se odkriva v heterogenosti iskanja med visokimi toni absolutne spontanosti, impulza materije in geste ter udomačenosti, v kateri svet iz svoje najbližje okolice razpoznava na podlagi zasičenosti pigmentov in lazurnosti svetlobnih transparenc," je Sveštarov Šimatova opisala značilnosti del Kijoharove, ki se je v likovni umetnosti izpopolnjevala s študijem na zasebni umetniški šoli, zdaj pa svoje znanje prenaša tudi na mlajše generacije.
Akvarele Sumiko Kijohara krasijo nežnost, niansa, svetloba in senzibilnost, so zapisali pri Narodnem muzeju, kjer so zaupali tudi, da se prav v akvarelih umetnica, ki na severu Evrope živi od leta 1974, najlažje in najboljše izraža.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje