Uroš Potočnik ohranja 'surovi' likovni izraz. Le podlago je zamenjal. Foto: Zavod za kulturne prireditve Celje
Uroš Potočnik ohranja 'surovi' likovni izraz. Le podlago je zamenjal. Foto: Zavod za kulturne prireditve Celje

To je kratek uvod v predstavitev fotoslik Uroša Potočnika, ki so v okviru Študentskih poletnih premier na ogled v Galeriji sodobne umetnosti Celje. Dobitnik študentske Prešernove nagrade prisega na hkratno uporabo dveh medijev: fotografije in slikarstva. Potočnik se odreka digitalnim posegom v fotografijo; vanjo intervenira s fizično barvo, ki jo nanese na pot, ki jo začrta že morfologija, izkazana na fotografiji.

Izbor motiva zaznamuje končni izdelek
Izbor motiva fotografije je zato natančno premišljen. Morfologija fotografske podobe namreč odloča o s čopičem nanešenih barvnih plasteh. Uroš Potočnik fotografije preoblikuje z bolj ali manj ekspresivnimi potezami, k značaju katerih veliko prispeva tudi posebna podlaga, na katero Potočnik zarisuje poteze. Slikarski izraz na fotografskem papirju namreč pusti drugačno sled kot na običajnem platnu.

Ohranjanje fizičnega slikarstva
Zaradi odpovedi računalniški modifikaciji s fotografskim objektivom zajetega prizora so Potočnikove fotoslike osvobojene virtualnosti in simulacije. So izraz fizičnega slikarjevega prijema, ki nastaja spontano kot komunikacija med avtorjem in slikarsko podlago. Poteze Potočnikovega čopiča so pogosto ekspresivne, njegova umetnost pa sledi izrazu visokega in poznega modernizma.

Uroš Potočnik je absolvent slikarstva na akademiji za likovno umetnost v Ljubljani in je nosilec mesta programskega vodje galerije velenjskega mladinskega centra.