Roger M. Buergel namerava tri milijone evrov zapraviti za razstavni paviljon, ki ga bodo po treh mesecih podrli. Foto: EPA
Roger M. Buergel namerava tri milijone evrov zapraviti za razstavni paviljon, ki ga bodo po treh mesecih podrli. Foto: EPA
Mark Tansey: Mont-Sainte Victoire
Zadnjo documento je leta 2002 pripravil Američan Okwui Enwezor, leta 2005 pa je bila v muzeju Fridericianum na ogled razstava 50 let documente. Foto: EPA

Roger M. Buergel, vodja documente, ki jo od leta 1955 organizirajo vsakih 5 let, je napovedal, da bo morda do odprtja naslednje documente v baročnem parku v središču Kassla zraslo novo razstavišče z 12.000 kvadratnimi metri razstavnega prostora. Razstavišče, ki ga bo načrtoval neimenovani francoski arhitekturni biro, bo gostilo tri četrtine eksponatov.

Rogerja M. Buergla čas za zdaj še ne preganja
Doslej je bilo osrednje razstavišče documente muzej Fridericianum in prav utegne se zgoditi, da bo tako tudi letos. Skoraj težko je namreč verjeti, da bo stavba, o ketere podrobnostih Buergel ni želel govoriti in katere postavitev tudi še ni potrjena, zares postavljena do 16. junija 2007, ko se začenja 12. documenta. A Buergel ostaja glede projekta, vrednega 3 milijone verov, optimist: "Zelo sem optimističen, da bo zadeva realizirana do začetka documente." Pravzaprav naj bi bila tudi stavba sama pravi eksponat. Skrivnostni objekt, ki bo lahko vsak dan sprejel 12.000 do 13.000 obiskovalcev, si je namreč Roger M. Buergel zamislil kot neke vrste labirint. Da bo stavba razstavni predmet, pa potrjuje tudi to, da jo bodo po koncu documente podrli.

Kako zaznamovati zgodovino documente?
Buerglovih prizadevanj za postavitev posebnega paviljona ni težko razumeti. Bistvena značilnost documente je namreč vsakokratno menjavanje umetniških direktorjev. Prav vsak kustos, ki se mu ponudi priložnost zasnovati slovito predstavitev sodobne umetnosti v Kasslu, skuša namreč doseči, da bo njegovo ime v pisani zgodovini documente pogosto omenjano in slavljeno. Vsak umetniški direktor si zato želi uresničiti vsaj en zares poseben projekt, ki bo zaznamoval "njegovo" izvedbo documente.

Poglavitna naloga vsakokratnega umetniškega direktorja je sicer določitev tematskih vodil, ki jih bodo obravnavala razstavljena dela. Teme naslednje documente bodo tri, Buergel pa jih je oblikoval v treh vprašanjih: Ali je moderna naša antika?, Kaj je golo življenje? in Kaj naj naredimo?