Beneška galerija v Špetru bo do 24. maja gostila razstavo fotografij Pavla Petričiča, ki so bile posnete v prvih dneh po silovitem potresu v Nadiški dolini, na terskem območju in v Reziji. Fotografije na živ in neposreden način prikazujejo tamkajšnje prebivalstvo, ujeto v objektiv na prizorišču najhuje prizadetih vasi.
Z razstavo se želijo prireditelji, Študijski center Nadiža, spomniti hudih časov in razmisliti o uničujoči moči potresa.
Potres v nekaj trenutkih uničil večtstoletno kmečko tradicijo
Posledice potresa so se pokazale predvsem v spremenjeni podobi nekaterih vasi, kot so Ažla, Barnas in Klenje. Strukturo teh vasi, način gradnje in tipologijo stavb, ki so izhajale iz večstoletne kmečke tradicije in narekovale ritem vsakdanjega življenja v teh krajih, je uničujoča moč potresa popolnoma izbrisala. Pri obnovi so namreč upoštevali nove potrebe, ki niso bile več vezane na zahteve že zamrlega kmečkega prebivalstva, tako je takrat prišlo do nevarnosti, da kulturna povezanost tega obmejnega območja s slovenskim zaledjem izgine.
Fotografije, ujete skozi objektiv domačina
Fotografije, ki prikazujejo dramatične podobe življenja nekaj dni po potresu, porušene hiše, zasilna bivališča, improvizirane šole na odprtem, je posnel človek, ki je takrat prizadete kraje in ljudi dobro poznal. Petričičeve fotografije sodijo med njegovo najpomembnejše delo na področju izobraževanja, kulture, zgodovinskega raziskovanja in politike.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje