Ameriška umetnica Victoria Fang z interaktivno instalacijo The Living room preizkuša obiskovalčeve detektivske spretnosti. Foto: Galerija Kapelica
Ameriška umetnica Victoria Fang z interaktivno instalacijo The Living room preizkuša obiskovalčeve detektivske spretnosti. Foto: Galerija Kapelica

V Galeriji Kapelica so odprli interaktivno multimedijsko instalacijo The Living Room (Dnevna soba) ameriške umetnice Victorie Fang. Ta preizkuša detektivske spretnosti obiskovalcev, saj jih postavlja v vlogo detektiva, ki raziskuje skrivnostni umor ženske in skuša najti storilca zločina. Glede na to, da je detektivska zgodba zelo zapletena, je trajanje interakcije odvisno od detektivskih spretnosti obiskovalcev, ki se spustijo v dešifriranje umora. Igra lahko traja tudi več ur.

Popoln "potop" v nerealno
S postavitvijo projekta in s pomočjo elektronike želi avtorica obiskovalca popolnoma "potopiti" v svet dogajanja. Instalacija The Living Room izhaja iz kulture pripovednih igric in teatra in s pomočjo brezžične tehnologije postavlja igro sestavljank na oder. Projekt, ki ga sestavljajo tri premične konzole na parterju velikosti 4x4 metre, uspe pričarati ves čar reševanja zapletene detektivske zgodbe, pri kateri morajo obiskovalci združiti moči, da razpletejo že storjeni zločin.
Projekt na tak način popelje udeleženca skozi prostorsko izkušnjo, kjer doživlja izzive in zadoščenje, negotovost in razodetje, napetost in olajšanje.

Vpliv tehnologije na uporabnika
Victoria Fang deluje v New Yorku kot oblikovalka multimedijskih in interaktivnih vsebin. V svojem delu raziskuje možnosti, kjer tehnologija omogoča spreminjanje uporabnikovih izkušenj tako v klasičnih kot novo nastajajočih oblikah zabave in pripovedovanja zgodb. Študirala je matematiko in gledališče na Williams College, leta 2004 pa magistrirala na newyorški šoli Parsons Design and Technology. Njena magistrska naloga je bila ravno interaktivna instalacija The Living Room, ki je bila leta 2005 nominirana za nagrado na Transmedialu, berlinskem festivalu umetnosti in digitalne kulture, na Games Convention v Leipzigu 2007 pa je avtorica za projekt prejela nagrado Rhizome Commission 05-06. Preden je začela razvijati lastne projekte, je delala kot spletna razvijalka, igralka ter režiserka, izkušnje pa si je pridobila tudi z delom v zabavni industriji in industriji igric ter digitalnih medijev.