Galerija Meduza nas popelje na ogled Ljubljane, ki ga turistični vodniki ne ponujajo. Foto: Obalne galerije
Galerija Meduza nas popelje na ogled Ljubljane, ki ga turistični vodniki ne ponujajo. Foto: Obalne galerije
Tovarna Rog
Tovarna Rog - okostje, ki ga uporabljajo mladi umetniki. Foto: RTV SLO

Objekti, ki so bili včasih zapisani odstranitvi z obličja Zemlje, danes 'po nareku' domiselnih ljudi pogosto dobijo novo uporabno vrednost. Nekaj tovrstnih objektov pradstavlja galerija Meduza v Kopru. Razstava Cona - D oziroma Spy of the Eye skozi sliko, ki sta jo zabeležila Robertina Šebjanič in Peter Košir ter ki jo spremlja zvok po izboru Luke Prinčiča, predstavlja degradirana območja Ljubljane.



Seznam lahko z novimi objekti dopolnite kar sami
Avtorji razstave si niso zadali za nalogo, izčrpno predstaviti celotno degradirano urbano krajino Ljubljane. Območja so izbrana po naključju in lahko bi jih nadomestili s katerimi drugimi. A tokrat 'malo manj lepo' Ljubljano spoznavamo prek pogleda na zapuščene predele v socializmu mogočnega industrijskega kompleksa Litostroj, na tovarno Rog, ki nekaj mesecev 'buri duhove' kot novo zatočišče nekaterih ljubljanskih umetnikov, na stavbo galicija na Prulah in na nekdanje kopališče Kolezija, kjer propada celo arhitektura Jožeta Plečnika.

Sedaj smo odpravili klasične propadle objekte, Šebjaničeva in Košir sta posnela tudi malo drugačno degardiarno območje, ki gha najdemo na jugozahodnem obrobju Ljubljane. Na Barju tako najdemo 'kraljestvo' vrtičkarjev in deponijo, na Dolgem mostu pa je prisoten odpad. Svoj izbor sta Robertina Šebjanič in Peter Košir dopolnila še s praznimi. odsluženimi vagoni v Mostah. Ljubljana v vsej njeni bedi, bi lahko povzeli temo razstave. A v bedi, ki vendar ni popolna, saj še vedno obljubja možnost sanacije.