Adam in Eva na porcelanu. Foto: galerija Lek
Adam in Eva na porcelanu. Foto: galerija Lek
Most vzdihljajev. Foto: galerija Lek

Čeprav Alenka Viceljo ustvarja na porcelanu, ne izrablja možnosti, ki jih ponuja kot tridimenzionalni predmet, ampak ga uporablja kot slikovni dvodimenzionalni prostor. Nanj nanaša predvsem temnejše barve, kot so rjava, siva, črna, tudi srebrna in zlata, porcelan pa h končni podobi prispeva tudi odblesk in prosojnost. Razstavljena dela, na katerih avtorica raziskuje ženskost, odnos moški - ženska in erotiko, bodo na ogled do 5. septembra.

Najpomembnejša je risba
Edine značilnosti, ki spominjajo na večdimenzionalno ustvarjanje, so drobne linije plitvega reliefa ali manjši elementi, ki iz podlage izstopajo. Pomembnejša je "risba kot prvenstveni element formovne prepoznavnosti, saj ji kiparka posveča veliko pozornosti, hkrati pa se ob oblikovanju forme kiparka kreativno izraža tudi v koloritu," je zapisal umetnostni kritik Dejan Mehmedovič.

Različna principa kot izhodišče
Izbrane teme umetnice, ki je iz kiparstva na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost diplomirala leta 1983, je opisal kot včasih ovite v mitološke, biblične ali literarne zgodbe, "vendar izpostavljenost ženskega fizisa konspirativno razgrinja njeno feminilno identiteto oziroma gre v stiku dveh principov, moškega in ženskega za postavljanje ideje izhodišča".

Najljubši material: porcelan
45-letna umetnica se tudi sicer največ poskuša v ustvarjanju s porcelanom, kot medij za prenašanje svojih misli pa uporablja tudi železo in keramiko ter deluje na področju grafičnega oblikovanja. Njena dela so bila na ogled na več kot 50 samostojnih razstavah doma in v sosednjih državah, sodelovala pa je tudi na skupinskih predstavitvah umetnikov.