Cikel Kartoni, simbolično posvečen prenehanju delovanja podjetja Paloma Ceršak, kjer je Polona Maher nekdaj kupovala mehko lepenko in iz nje izrezovala strukture, ki so izhajale iz pretežno ruralne arhitekture, je dobil lani novo materialno in vsebinsko podobo. Ko je umetnica ugotovila, da bi morala lepenko kupovati v tujini, je začela iskati novo rešitev in se je odločila za pločevino. Hkrati je spoznala, da bo med njeno risbo in končnim izdelkom potreben posrednik - računalniški program; kljub temu pa je risba ostala primarno izhodišče umetničine ustvarjalnosti. Svoj Karton Palmanova je umetnica predstavila v preddverju Cankarjevega doma.
Ludistična arhitektura kot vzor
Še pred nadomestitvijo lepenke s pločevino in s tem spremembo delovnega postopka se je umetnica srečala tudi z novim vsebinskim izzivom. Poznohistorična paviljonska arhitektura iz kovanega železa in stekla rastlinjaka Palmenhaus v grajskem parku dunajskega Schönbrunna je ni pustila hladne. Nastal je Karton, v katerem prevladuje umetničina projekcija lahkotne arhitekture. Hkrati pa se ni mogla upreti želji, da bi jo naselila s palmami - v osrednjem paviljonu se bohotijo več kot dvesto let stara palmova drevesa.
V umetnost Polone Maher je torej vstopil nov element: palma, oblikovno razkošna in simbolno bogata; vse od starodavne vloge čaščenja do kičaste podobe počitniških užitkov.
"Poslovenjenje" motiva
V seriji risb, ki so sledile izhodiščnemu Kartonu, navdihnjenemu z dunajskim rastlinjakom, se je umetnica vedno bolj oddaljevala od osnovne matrice. Palmo je začela povezovati s tako zelo slovensko "vrtičkasto" ograjo ter postavljati rastlino, značilno za Sredozemlje, v povsem novo, "neprimerno" okolje.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje