Izmed 50 prijavljenih avtorjev jih je selektorica Petja Grafenauer k razstavi povabila 24. Foto: RTV SLO
Izmed 50 prijavljenih avtorjev jih je selektorica Petja Grafenauer k razstavi povabila 24. Foto: RTV SLO
16. slovenska kiparska razstava
Z delom Pahnjeni v … je žirijo prepričala kiparka Meta Kastelic. Foto: RTV SLO

To so znova odprli v atriju ljubljanske Mestne hiše. V delu nagrajenke Pahnjeni v ... je žirija v sestavi Petja Grafenauer, Lena Jevnik, Janez Koželj, Blaž Peršin in Zora Stančič, prepoznala še kakovosten preplet formalnih in konceptualnih težišč.
Poleg županove nagrade so podelili tudi posebni priznanji, ki ju prejmeta skupina KOLEKIVA in Erik Mavrč. V prvi sodelujejo Vesna Bukovec, Lada Cerar in Metka Zupanič, katerih delo je po mnenju žirije formalno zanimivo, saj kreativno izrablja prostor in priča o težavah, ki v sodobnosti nastajajo v komunikacijskih kanalih. Dela Erika Mavriča pa so po prepričanju žirije zelo aktualna in se smiselno naslanjajo na ekološko tematiko, ki jo z estetizacijo približajo gledalcu.
V Mestni hiši so s svojim delom zastopani še 3kolektiv (Maša Gala, Eva Kastelic in Katja Felle), Jirži Bezlaj, Rok Bogataj, Anže Gallus Petelin, Saška Gruden, Anže Jurkovšek, Boštjan Kavčič, Nina Koželj, Taja Lojk, Metoda Maj, Jernej Mali, Loris Morosini, Boštjan Novak, Adrijan Praznik, Primož Pugelj, Kristina Rutar, Zoran Srdić Janežič, Nika Špan, Maruša Šuštar, Urška Toman, Dušan Turšič in lanski dobitnik županove nagrade za kiparstvo Viktor Plestenjak.
Treba je preseči negotove produkcijske pogoje
Po besedah selektorice in kuratorice razstave Petje Grafenauer se je slovensko kiparstvo kot relevantno konceptualno polje z mnogo možnostmi, ki medijsko segajo od braškega marmorja do interaktivnih performativnih platform, skušalo vzpostaviti šele leta 2010 z razstavo Kiparstvo danes v Celju. Ta postavitev je slovensko kiparstvo z izborom in kontekstualizacijo postavila v okvire sodobnosti, s tem je presegla prelom, ki je nastal v trenutku, ko so se na slovenski umetnostni sceni ob koncu 90. let spremenila razmerja moči. Znova je omogočila prostor razstavam kiparstva, ki v osnovi izhajajo iz modernističnih premis.
Po njenih besedah letna razstava, ki jo 16. pripravlja Zavod za kiparstvo, do zdaj še ni uresničila vseh svojih potencialov v okvirih razširjenega polja kiparstva. Prva ovira, ki jo mora premagati, so negotovi produkcijski pogoji. Letne kiparske razstave še niso postale platforma, kjer bi se srečala kiparska scena, kljub vsemu pa je letošnja razstava pestra in združuje številne možnosti današnjega kiparstva. Postavitev spremlja domiseln katalog, ki posnema koncept igralnih kart. Oblikovalec Vasja Cenčič je vsaki od razstavljenih umetnin namenil ustrezno tarok karto.