Ležeča ženska s terase Pincio v osrednjem rimskem parku Villa Borghese gleda proti baziliki svetega Petra. Foto: EPA
Ležeča ženska s terase Pincio v osrednjem rimskem parku Villa Borghese gleda proti baziliki svetega Petra. Foto: EPA

Lina Botero, hči lani umrlega umetnika Fernanda Botera, je pomagala spremeniti tamkajšnje ulice in trge v tako rekoč muzej na prostem. Osmerico monumentalnih skulptur si je v zgodovinskem središču Rima mogoče ogledati do 1. oktobra.

Tudi pokopan na italijanskih tleh poleg svoje žene
Fernando Botero je umrl septembra lani v Monaku, kjer je imel atelje. A je dolga leta živel tudi v toskanskem mestu Pietrasanta, kjer so ga tudi pokopali ob njegovi tretji ženi Sophii Vari, ki je bila prav tako umetnica in je umrla le nekaj mesecev pred njim.

Botero je vse kipe, ki so zdaj na ogled v Rimu, ustvaril v Italiji. Njegova naklonjenost Italiji je deloma izvirala tudi iz njegove umetniške afinitete do renesančnih mojstrov. Medtem ko so bile njegove impozantne bronaste skulpture na ogled – oziroma so ponekod še zmeraj – v parkih in drevoredih številnih evropskih in latinskoameriških prestolnic, se v Rimu prvikrat predstavljajo v tolikšnem obsegu, poroča Associated Press.

Sedeča ženska je na ogled v bližini Španskega trga v Rimu. Foto: EPA
Sedeča ženska je na ogled v bližini Španskega trga v Rimu. Foto: EPA

Tako za njegova platna kot skulpture so značilne oblike večjega volumna in mehkega značaja, ki jih je uporabljal pri upodabljanju ljudi, živali ali sadja. S svojim slogom je zaslovel po vsem svetu, tudi onkraj umetniške scene, v srce pa se je za vselej zapisal tudi svojim rojakom. A kot poudarja Lorenzo Zichichi, predstavnik enega od soorganizatorjev razstave, bi bilo napak umetnikove skulpture označiti za debele. "Botero je vselej govoril, da nikoli ni naslikal debele ženske in nikoli ni izklesal debele ženske. (...) Navdušila ga je voluminoznost," je še dejal.

"Umetnika privlačijo določene oblike, ne da bi sam vedel, zakaj je tako"
Sam Botero pa je nekoč izjavil: "Umetnika privlačijo določene oblike, ne da bi sam vedel, zakaj je tako. Povsem intuitivno zavzameš določen umetniški slog in šele pozneje skušaš to odločitev racionalizirati ali jo celo upravičevati."

Fernando Botero (1932–2023). Foto: EPA
Fernando Botero (1932–2023). Foto: EPA

Boteru posvečen začasni muzej na prostem se začne v osrednjem rimskem parku Villa Borghese, kjer sta njegovi Ležeča ženska in Speča Venera, ki s terase Pincio lagodno zre čez mestne strehe proti baziliki svetega Petra. Na trgu Piazza del Popolo sta skulpturi Adama in Eve obrnjeni druga proti drugi. Konj z uzdo stoji na osrednji rimski nakupovalni ulici Via del Corso, pot pa se konča blizu trga Piazza di Spagna, kjer obiskovalce pričaka še Sedeča ženska.

Za sabo pustil več kot 3000 slik in 300 skulptur
Fernando Botero, strasten in neutrudljiv umetnik, je ustvaril več kot 3000 slik in 300 skulptur. V njegovem rojstnem Medellinu so ob njegovi smrti 15. septembra lani razglasili teden dni žalovanja. Takratni župan Daniel Quintero je poudaril, da bodo njegova dela, ki so razstavljena na več lokacijah v Medellinu, "živela večno". Kolumbijski predsednik Gustavo Petro pa je ob njegovi smrti zapisal: "Umrl je slikar naše tradicije, vrlin in napak."

Speča Venera. Foto: EPA
Speča Venera. Foto: EPA