Foto:
Foto:
Rex - udobje, dizajn, dostopnost.
Rex je vključen tudi v zbirko Muzeja sodobne umetnosti v New Yorku.

Razstavo je odprl oblikovalec stola, arhitekt Niko Kralj. Obiskovalci si lahko ogledajo tri sklope - časovni razvoj stola, stol kot subjekt in stol skozi fenomen materiala in tehnologije. Od začetka množične proizvodnje stola Rex je preteklo 50 let, do danes pa so jih izdelali že več kot 2 milijona.

Vrhunsko oblikovanje in dostopna cena
Niko Kralj je avtor 118 patentov, med katerimi je tudi patent za dvojno krivljenje vezanega lesa, ki si ga je zamislil prav za rexa. Stol Rex je Kralj oblikoval leta 1952, v pogovoru, ki so ga pripravili ob razstavi, pa je arhitekt dejal, da je njegovo oblikovanje prežeto s socialno vrednostjo, saj je vodilo njegovega ustvarjanja iskanje dobre oblike izdelka, ki pa bi bil še vedno dostopen tudi porabnikom s skromnimi dohodki.

Arhitekt mehkih geometrij
Ideja za dvojno krivljeno vezano ploščo izhaja prav iz reševanja težave, ki se je arhitektu pojavljala ob hotenju doseči oblikovno in ergonomsko zadovoljiv izdelek tudi iz manj kakovostnega lesa. Umetnikova dilema je obenem izvirala tudi iz njegovih estetskih vrednot, saj je Kralj predvsem arhitekt mehkih in krivljenih geometrij.

Dve ravni razvoja
Pri razvoju stola je avtor razstave Elastik izpostavil dve ravni njegovega razvoja - stol kot objekt, ki se razvija po ergonomično-ekonomskih parametrih, in stol kot subjekt, ki se razvija z uporabo.

Razvojne stopnje, ki so že izumrle, so vizualno rekonstruirali, poseben del razstave pa predstavljajo tudi ljudje, ki so eksponate posodili galeriji. Te so posneli v vsakdanjih situacijah in so tudi prikazani kot poseben del razstave, ki bi jo tematsko lahko naslovili Rex in njegovi uporabniki.

Rexova prihodnost
Rex dobiva tudi novo prihodnost in nove oblikovalske spremembe, saj je proizvodnjo letos začelo podjetje Impakta. Pri projektu pa ne gre le za izdelovanje kopij, temveč ustvarjalce vodi ideja obuditi Kraljev oblikovalski dinamizem in ga narediti tržno uspešnega ter ga postaviti med klasike Eamsa, Aalta in Jacobsena.

Ob razstavi so pripravili tudi katalog, ki ima podoben namen kot razstava - prepoznati oblikovalske nazore Nika Kralja in jih umestiti v širši kontekst.

Velikokrat nagrajeni rex je vključen tudi v zbirko Muzeja sodobne umetnosti v New Yorku (MOMA).