V razstavnem prostoru Arsenale so za Italijo uredili nov nacionalni paviljon. Foto: La Biennale di Venezia
V razstavnem prostoru Arsenale so za Italijo uredili nov nacionalni paviljon. Foto: La Biennale di Venezia
Giuseppe Penone: Ombra di terra
Giuseppe Penone vztraja pri uporabi naravnih materialov; les je tako rekoč stalnica njegovih del.
Francesco Vezzoli: 120 stolov Sodome
Francesco Vezzoli v svojih delih vedno znova razbija tabuje in razkriva nasprotja sodobne družbe.

Čast, napolniti nov italijanski paviljon v razstavišču Arsenale, gre kuratorki Idi Gianelli. Direktorica muzeja sodobne umetnosti Museo di Arte Contemporanea del Castello di Rivoli v Torinu je izbrala umetnika dveh generacij, ki sta vsak svoje delo ustvarila posebej za bienale.



Stik preddigitalne in digitalne dobe
Izbranca Gianellijeve, leta 1947 rojeni Giuseppe Penone in Francesco Vezzoli, sta povsem prva umetnika, ki se na beneškem likovnem bienalu predstavljata v novem italijanskem paviljonuz, katerega 1.000 kvadratnih metrov razstavnih površin so uredili v skladišču premoga iz 19. stoletja. Generacijski prepad med umetnikoma bo zaznaven že ob prvem pogledu. Penonejeva umetnost je "predračunalniška", Vezzoli pa je popolnoma vkoreninjen v računalniško dobo.

Eden o drevesih, drugi o volitvah
Gieseppe Penoni je za tokratno likovno razstavo ustvaril instalacijo Sculture di linfa (Limfne skulpture), ki jo sestavljajo skulpture iz marmorja in lesa ter risbe. Umetnik je o svojem delu dejal: "Prostori, ki jih prekrivajo dlani, prostori, ki jih dlani izpraznijo. Prostor skulpture je zapolnjen z limfo. Roka drsi po drevesni skorji in razkriva formo lesa in marmornate žile."

Francesca Vezzolija pa je pri snovanju tokrat vodila vizionarska misel na ameriške predsedniške volitve leta 2008. nastala je videoinstalacija Democrazy, ki jo je avtor pojasnil z besedami: "Projekt, pri katerem sem se navdihoval pri ameriških predsedniških volitvah leta 2008, je produkcija prave volilne kampanje, ki bo občinstvo beneškega bienala soočila z dvema hipotetičnima kandidatoma za prevzem ene od najpomembnejših političnih vlog na svetu."
Veselje zaradi novega italijanskega paviljona
Odprtje novega italijanskega paviljona bo - vsaj za Italijane - eden vrhuncev 52. izvedbe velike beneške umetnostne razstave. Predsednik fundacije beneškega bienala (Fondazione la Biennale di Venezia) Davide Croff je veliko veselje nad novim italijanskim razstavnim prostorom pojasnil s tem, da je bila prejšnja odsotnost zgolj Italiji namenjenega razstavnega prostora na bienalu anomalija. Njena odprava je dovršitev enega od korakov, s katerimi beneške bienale še naprej ostaja vitalna in vedno znova zanimiva prireditev.

Polona Balantič