Razstavo, ki je obiskala že Lizbono, London in Mestni muzej Ljubljana, nastala pa je na oddelku za oblikovanje in arhitekturo British Councila v Londonu, je odprl direktor te ustanove v Sloveniji Robert Monro. Razstavljeni izdelki na novo opredeljujejo odnos med oblikovanjem, subjektivnostjo in obrtjo ter dokazujejo, da se obrt po letih, ko je bilo cenjeno predvsem ustvarjanje na tisoče enakih izdelkov, vedno bolj povezuje z oblikovanjem in mu daje osebno noto.
Serijski kosi niso več zaželeni
"Ideja obrti že sama po sebi vsebuje osebni pogled. Zato se je idejna zasnova obrti v oblikovanju tako hito uveljavila, saj oblikovanje zelo pogosto žrtvuje individualnost. Globalizacija in skokovit napredek digitalnih tehnologij vzbujata strah pred izgubo identitete. Oblike in podobe sveta, ki jih ustvarjajo industrija, založbe in gradbena podjetja – pogosto v sodelovanju z oblikovalci – so postale neprepoznavne.
Izdelki, okolja in mediji si vse bolj delijo vizualne govorice, iz katerih je izginila vsaka sled geografskega ali osebnega izvora ... Po poldrugem stoletju teženja k standardizaciji, k proizvajanju na milijone popolnih, enakih stvari smo si očitno zaželeli, da bi te stvari – zgradbe, izdelki, blagovne znamke – spet dobile otipljiv značaj," je lani v razstavnem katalogu zapisal Emily Campbell, vodja oddelka za oblikovanje in arhitekturo pri British Councilu v Londonu.
Svet, ki vabi k vstopu
Tako je tudi na mariborski razstavi mogoče videti izdelke, ki so nastali v sožitju obrti in oblikovanja - oblikujejo lasten svet, ki pa je dovolj živ, da lahko vanj vstopijo tudi drugi, vabijo v Umetnostni galeriji, kjer se predstavljajo posamezniki, oblikovalski tandemi in arhitekturne skupine.
Na zunanji svet bodo obiskovalci lahko pozabili ob izdelkih Michaela Crossa in Julie Matthias. Po obisku Šrilanke po katastrofalnem cunamiju sta ustvarila svet, ki hkrati izraža mirnost in kaos, indijske tržnice pa so navdihnile Jonathana Leviena in Nipo Doshi, ustanovitelja oblikovalskega studia Doshi Levien, ki s svojo instalacijo brišeta meje med obrtjo, oblikovanjem in manufakturo.
Počitek na Petrovih stolih
Resnično in izmišljeno krajino v svojih delih prepletata predstavnika skupine Neutral, Danny Brown pa bo razstavil projekt Software kot pohištvo, s katerim bo spreminjal estetiko prostora. Na počitek med potovanjem po različnih pokrajinah bo povabil Peter Traag, ki je ustvaril stole, pri katerih je inovativno povezal uporabo tehnologije in materiala.
Lepota je v očeh opazovalca, je znano že dolgo, svojo opredelitev pa bosta v Mariboru predstavila Clare Page in Harry Richardson, predstavnika skupine Committee, ki sta svoj prispevek zasnovala na podobah odlagališč. Oblikovanje je zelo pomembno tudi pri oblačilih, česar se zaveda Alison Willoughby, ustvarjalka pisanih zvončastih kril.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje