Več kot 6.000 lično urejenih pisanih tablet za skoraj 15 milijonov evrov. Foto: EPA
Več kot 6.000 lično urejenih pisanih tablet za skoraj 15 milijonov evrov. Foto: EPA
Claude Monet: Nympheas (1904)
Vodnih lilij Clauda Moneta ni bilo na spregled vse od leta 1936. Ali jih bo tudi novi lastnik, ki je zanje odštel 27,5 milijona evrov skril v svoj dom? Foto: EPA

Neznanec je namreč za Hirstovo instalacijo Lullaby Spring (Uspavati pomlad) odštel kar 14,5 milijona evrov. Lullaby Spring je eno izmed del, ki tematizirajo medicino in njeno vez z minljivostjo vsega živega. Delo sestavlja jekleni okvir, znotraj katerega so nameščene police, na katere je Hirst razpostavil več kot 6.000 mavčnih posnetkov živopisnih tablet in kapsul. Instalacijo je Damien Hirst izdelal leta 2002 in je del serije, ki naj bi predstavljala alegorijo na štiri letne čase.

Na vrhu Britanci in Američani
Dražji od Damiena Hirsta pa ostaja ameriški slikar in grafik Japser Johns. Nekdo je njegovo delo kupil za kar 59,4 milijona evrov. Cenovna evforija pa se ne spleta le okoli Jasperja Johnsa in Damiena Hirsta; mastni posli z deli ameriškega in britanskega umetnika so le nekateri izmed znakov živahnega trga umetniških del in vedno večjega povpraševanja po sodobni umetnosti. Preden se je Hirst dokopal do naziva najdražjega še živečega evropskega likovnika, je to mesto 24 ur držal prav tako britanski umetnik Lucian Freud. Njegov portret prijatelja Bruca Bernarda je namreč lastnika zamenjal za 115,8 milijona evrov. Absolutni cenovni rekord prejšnjega tedna pa je pripadel Francisu Baconu. Avtoportret leta 1992 umrlega britanskega slikarja je bil prodan za 31,9 milijona evrov.

Impresionisti so vedno "in"
Še vedno pa ostajajo veliki prodajni hit impresionisti. Med zbiratelji so priljubljeni že več kot stoletje in tudi tokrat so se izvrstno prodajali. Platno Caluda Moneta Nympheas je doseglo ceno 27,5 milijona evrov. Visoka cena ni bila edini razlog, zakaj je bilo Monetovo delo v središču pozornosti. Pomembno je bilo predvsem to, da slike, na kateri so upodobljene vodne lilije, v javnosti ni bilo videti že vse od leta 1936.

Impresionistična slika vodnih lilij iz leta 1904 velja za eno najbolj ikoničnih del impresionizma, pravzaprav pravi mali manifest vsega, za kar je pri impresionistični umetnosti sploh šlo. Torej za upodobitev večno spreminjajoče se narave, katere podoba se spreminja iz sekunde v sekundo. Claude Monet je bil eden izmed tistih, ki so z zabrisanimi potezami ta večni tok menjavanja znali najbolje upodobiti.