Ime je Slovencem seveda bolj ali manj neznano, zato naj le omenimo, da je bil leta 2006 umrli Sainsbury eden največjih britanskih zbirateljev. Poleg lepih umetnosti je zbiral tudi stare ure, pohištvo, porcelan in raznovrstne starine. Hkrati je ohranjal družinsko tradicijo sodelovanja z nacionalnimi kulturnimi ustanovami, zaradi katere se med drugim eno izmed kril britanske Narodne galerije imenuje Sainsburyjevo krilo. Zadnja Sainsburyjeva donacija je galeriji Tate in Narodni galeriji prišla še kako prav, saj je dobro izpopolnila njuni stalni zbirki.
V Tatu se razveselijo BalthusaKot piše Guardian, so bila v darilnem paketu dela nemškega neoklasicista Zoffanyja, junaka britanske sodobne likovne umetnosti Luciena Freuda, Gainsborougha, postimpresionista Henrija Rousseauja in vedno aktualnih Gauguina in Moneta. Vodstvo Tata je še posebej navdušil prihod novih Balthusov. Poljsko-francoski umetnik 20. stoletja s pravim imenom Balthasar Klossowski de la Rola sicer ne dosega tolikšnih cen kot Monet ali Gauguin, vendar pa je njegova navzočnost v galeriji, ki podaja zgodbo o razvoju sodobne likovnosti, nujna; ta umetnost, nabita z erotično motiviko in s prizori težavne psihološke osebnosti, pa je tudi odličen prikaz subjekta 20. stoletja. Po zaslugi Sainsburyja je tako Tatova zbirka Balthusa z le enega narasla na štiri dela.
V Narodni galeriji se toliko bolj veselijo dveh Gauguinov, saj so si doslej lastili le dva. Gre za eksperimentalni tihožitji Skleda sadja in Vrč pred oknom, s katerima se je Gauguin poklonil Paulu Cezannu. O Monetevem platnu Zahajajoče sonce pa je kurator Narodne galerije Chris Riopelle dejal, da "zagotavlja Narodni galeriji sliko, ki je umetnikovo največje v Veliki Britaniji ustvarjeno delo".
Na ogled do 5. oktobra
Za vseh 18 darovanih del, ki bodo v galeriji Tate Britain na ogled do 5. oktobra, velja, da v javnosti niso bila razstavljena že vsaj 50 let. Njihova vrednost pa ni le simbolna, ampak je zajetna tudi, ko je izražena v denarju. Kar okoli 126 milijonov evrov naj bi bilo vredno Sainsburyjevo darilo; kljub temu pa Nicholas Serota, direktor skupine galerij Tate, pravi: "Resnična vrednost del je le to, kar bodo ob njih doživeli obiskovalci."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje