Rembrandtov model za Kristusa je bil neki Jud, slike pa pomenijo tudi prelomnico v pogledu na to ljudstvo. Foto: Louvre
Rembrandtov model za Kristusa je bil neki Jud, slike pa pomenijo tudi prelomnico v pogledu na to ljudstvo. Foto: Louvre
V Louvru je razstavljenih 85 slik, lesorezov in risb. Foto: Louvre

Upodabljanje Kristusa po živem modelu pa je bilo za tiste čase nekaj nepojmljivega. A kot je pojasnil kustos razstave v Louvru, kjer bo do 18. julija razstavljenih 85 slik, lesorezov in risb, je nizozemski slikar želel vedeti, kako bi v resnici lahko zgledal Kristus.

Prvič na enem mestu
Rembrandt je ustvaril več slik in študij Kristusa; Louvre pa je za osrednjo os postavitve izbral serijo Kristusovih glav, ki jih je prvič mogoče videti zbrane na enem mestu. Rembrandtov model za študije Jezusa je bil neki judovski moški in po vsej verjetnosti je na podlagi njegove podobe nastala slika Kristusa, znana tudi kot Kristusova glava iz leta 1648.

Kot je še povedal kustos Blaise Ducos, je Rembrandt "prenovil podobo Kristusa". S sliko na hrastovem nosilcu je umetnik prelomil z antičnim idealom lepote, slika pa označuje tudi prelomnico v pogledu na judovstvo in Jude. Na razstavi so predstavljena tudi dela drugih umetnikov, kot so Albrecht Dürer, Andrea Mantegna in Lucas van Leyden.

Nov pogled na človeško naravo
Rembrandt je bil izredno plodovit ustvarjalec in sodi med največje upodabljajoče umetnike vseh časov in narodov. Njegov oče je bil mlinar, dovolj premožen, da je sinu lahko omogočil dobro izobrazbo in ga leta 1620 vpisal na liedensko univerzo.

Deloval je v dokaj omejeni tradiciji nizozemske protestantske umetnosti. Ni bil le tehnično briljanten slikar, odkril nam je tudi novo obzorje: pred Rembrandtom ni nihče predstavil vsakdanje človeške nravi tako zanimivo in resnobno.