Umetnica med performansom na Irskem. Foto: Andreja Džakušič
Umetnica med performansom na Irskem. Foto: Andreja Džakušič

Celjska umetnica je bila lani v okviru programa Zavoda za kulturne prireditve Celje izbrana za dvomesečno bivanje v Belfastu na severnem Irskem. V skladu z dogovorom je Likovni salon nedavno pripravil tudi razstavo del Irca Paddyja Bloomerja. Razstava je zasnovana kot vizualni dnevnik, s katerim je umetnica "zapisovala" svoje vtise o novi, neznani okolici.

Giblje se v razširjenem polju umetnosti
Že na svoji prvi samostojni predstavitvi v Likovnem salonu, Predali spominov iz leta 1999, je Andreja Džakušič prestopila mejo čistega oblikovanja, saj je razstavo spremljal tudi performans. Morda je zgovoren tudi podatek, da Džakušičeva sodeluje v projektu celjskih umetnikov Vstop prost, ki že nekaj let uspešno povezuje ulico z galerijo in sodobno umetnost vpeljuje v mestni vsakdan. Njeno ustvarjanje je zanimivo tudi iz stališča postfeminizma - velikokrat se loteva vprašanja (ne)tradicionalnih ženskih vlog.

V studiju Flax Art v Befastu, kjer je izkušnje nabirala Džakušičeva, sta pred leti gostovala tudi Marjetica Potrč in Franc Purg, letos pa je na študijskem bivanju na Irskem mladi ustvarjalec Mark Požlep.