Tomo Brejc je bil eden od izbranih udeležencev lanske skupinske razstave Photonic Moments III - salon sodobne fotografije vzhodne in jugovzhodne Evrope (2007). Foto: www.photon.si
Tomo Brejc je bil eden od izbranih udeležencev lanske skupinske razstave Photonic Moments III - salon sodobne fotografije vzhodne in jugovzhodne Evrope (2007). Foto: www.photon.si
Na Filozofski fakulteti je Brejc diplomiral z diplomskim delom Konec fotografije - ali le priložnost za premislek evropske vizualne kulture. Foto: www.photon.si

Tomo Brejc se kot umetnik zavzema za odmik od ustaljenih vzorcev v avtorski fotografiji, kar mu je dalo podlago za svojstven in prepoznaven slog, ki ga uporablja tako na umetniškem kot na komercialnem področju. Njegov za zdaj še nedokončan ciklus fotografijje na ogled v galeriji Photon. Predstavljeni ciklus pomeni novo smer v avtorjevem raziskovanju fotografskega medija z vsemi izraznimi in izpovednimi možnostmi.

Delo v procesu
Prvič je Brejc opozoril nase leta 2000 ob prejetju prve nagrade na natečaju revije Emzin za Fotografijo leta, kjer je predstavil delček svojega ciklusa Pozni čas, ki ga zaznamuje poglobljen, skoraj študijski pristop do izdelave portreta in vizualne izvedbe fotografije. Najbolj znana pa je njegova fotografska serija Rekonstrukcije/Reconstructions, ki se kot nekončano delo v razvoju trdno naslanja na konceptualno ozadje in se obrača k t. i. režiranemu dokumentarizmu.

Njegove inscenirane podobe se lahko istovetijo tako s filmsko zgodbo kot naključnim motivom fotografa dokumentarista, njihova karakteristika je subtilna, mnogokrat povsem iracionalna narativnost, ki sproža več vprašanj kot jasnih odgovorov.

Od teorije do prakse
Po končanem študiju filozofije in sociologije kulture na ljubljanski Filozofski fakulteti je, leta 1975 rojeni Brejc, vpisal podiplomski študij na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, smer načrtovanje vizualnih komunikacij - fotografija. V zadnjih letih pa deluje na področjih umetniške produkcije, modne fotografije in teoretičnega pisanja.

L. Š.