Spencer Finch je okrog pariško modre barve nekoč ustvaril celotno razstavo. Foto: Moderna galerija
Spencer Finch je okrog pariško modre barve nekoč ustvaril celotno razstavo. Foto: Moderna galerija
sončni zahod je danes doma v Teksasu.
Sončni zahod, kot ga vidi Spencer Finch. Foto: Spencerfinch.com

Slikar, ki svoja dela ustvarja z igro svetlobe ter študijo barv, v moderni umetnosti znova odpira večna bivanjska vprašanja. Iz abstraktnega filozofskega problema, "videti sebe, kako gledaš", je izluščil problem človeške percepcije in spomina. V Mali galeriji bo predstavil svoje novo delo Skozi steklo, temno.

Vsaka barva skriva svojo zgodbo
Finchevi projekti niso samo študije barve, svetlobe in slikarske tehnike, ampak vedno izhajajo iz kakšne oprijemljive podrobnosti. Osredotoči se na primer na rožnato barvo klobuka, ki ga je Jacqueline Kennedy nosila na dan, ko so ustrelili njenega moža; na odtenek barve stropa nad kavčem za psihoanalizo v ordinaciji Sigmunda Freuda na Dunaju; ali pa na sinjino neba nad točko v puščavi Los Alamos, kjer so eksperimentirali s prvo atomsko bombo. Spet drugič se loti znanstvenih vprašanj. Pri projektu Prussian Blue v Galerie Nordenhake je s pomočjo različnih žarnic ponazoril strukturo molekule prusko modre, prvega umetnega pigmenta, ki ga je v Berlinu pred tristo leti iznašel Heinrich Diesbach.

Spencer Finch zunaj domovine razstavlja od leta 1990. Med njegovimi novejšimi projekti je udeležba na lanskem newyorškem bienalu Whitney in samostojne razstave v San Antoniu, Frankfurtu in v Berlinu.

Pod taktirko izkušenega kustosa
Kustos razstave je Daniel Birnbaum, pomembna mednarodna avtoriiteta s področja likovne kritike. Med večje razstavne projekte, pri katerih je bil sokustos, štejeta tudi osrednja razstava Delays & Revolutions na prejšnjem beneškem bienalu in prvi Moskovski bienale 2005. Poleg Ministrstva za kulturo je razstavo podprlo tudi ameriško veleposlaništvo v Ljubljani.