Celoten Makučev opus odlikuje polnost pretanjene izraznosti.
Celoten Makučev opus odlikuje polnost pretanjene izraznosti. "Poetičnost in liričnost preprostih oblik, njihova ubranost in eleganca ter groteskno, nostalgično in trpko razpoloženje ostajajo kot njegove likovno opredmetene vizije prihodnosti, interpretirane z znanji, izkušnjami, modrostjo in zrelostjo v avtentični likovni govorici," je v razstavni katalog zapisala kustosinja Nives Marvin. Foto: Vladimir Makuc / Cankarjev dom
Vladimir Makuc
Vladimir Makuc (1925), ki sodi med ugledne slovenske grafike, risarje in slikarje, je bil rojen v Solkanu. Diplomiral je na ljubljanski akademiji za likovno umetnost in se nato specializiral za restavratorstvo in konservatorstvo. V začetku se je posvečal grafiki in ustvarjal sprva lesoreze, nato jedkanice in akvatinte. Ob koncu sedemdesetih let 20. stoletja se je bolj posvetil slikarstvu, izdelavi tapiserij in kiparstvu. Za svoje delo je prejel več nagrad, leta 1962 nagrado Prešernovega sklada, leta 1987 nagrado Riharda Jakopiča, veliko Prešernovo nagrado pa leta 1979. Foto: RTV

Na razstavi, podnaslovljeni Slike, skulpture in dela na papirju Vladimirja Makuca 2000–2011, ki bo na ogled do 12. februarja, so prvič skupaj predstavljena vsa njegova dela v klasičnem ambientu. Makučeva dela na papirju so bila na ogled že v koprski Galeriji Loža, slike in skulpture pa v portoroškem razstavišču Monfort.

Prejšnja razstava slik v skladišču soli
Kot je povedala vodja razstavnega programa Cankarjevega doma Nina Pirnat Spahić na postavitvi v Cankarjevem domu manjka le 15 del na papirju oziroma akvarelov z omenjenih razstav, dodanih pa je deset skulptur, ki so si jih kustosi sposodili v Goriškem muzeju. Kot je pojasnila, skulpture ne izhajajo iz zadnjega obdobja Makučevega ustvarjanja, temveč iz osemdesetih let.

Kustosinja Breda Ilich Klančnik je opozorila na drugačno postavitev umetnikovih del. Galerija v Cankarjevega doma ponuja klasično dvorano, v kateri so lahko slike obešene na steno. V Monfortu so namreč visele na vrveh iz jute, saj je bil sedanji galerijski prostor prvotno namenjen skladišču soli.

"Likovna dela so premalo upoštevana"
Makuc je izrazil zadovoljstvo nad izredno postavitvijo del. Vesel je, da so predstavljena dela v klasični izvedbi s klasičnimi materiali, saj se ta danes po njegovih besedah težko razstavljajo. "Danes prevladujejo drugačne vrste umetniški dogodki, kot so instalacije in performansi. Klasična likovna dela so podrejena in premalo upoštevana," je poudaril.

Poleg Ilich Klančnikove sta kustosa razstave še Andrej Medved in Nives Marvin. Slednja je povedala, da z Makucem v Obalnih galerijah Piran sodelujejo že od sedemdesetih let minulega stoletja in da so Makučeve etude eden največjih umetnikovih razstavnih projektov. V obeh obalnih galerijah so dosegli dober obisk razstave – v dobrem mesecu si jo je ogledalo skoraj 2000 ljubiteljev likovne umetnosti.