Vrabič je umetnik meseca v spletni galeriji sloART.si. Foto: sloART
Vrabič je umetnik meseca v spletni galeriji sloART.si. Foto: sloART
Galeriji so se do zdaj pridružili predvsem mladi avtorji.
To je to Roberta Čagliča
Slike je mogoče na spletu gledati, ocenjevati, kupovati ali si jih izposoditi. Foto: sloART

Na spletnem naslovu sloART.si je zaživela prva slovenska spletna galerija, na kateri se s svojimi deli predstavljajo domači slikarji. Za začetek se v njej predstavlja 15 umetnikov, ki se lahko virtualni skupnosti pa se lahko ustvarjalci pridružijo sami.

Umetniki pa ne bodo ostali le v virtualnem prostoru, ampak upravitelji spletne strani obljubljajo tudi niz promocijskih razstav na različnih prizoriščih. Prvič je beseda meso postala z razstavo v Vodafone areni v Ljubljani, na kateri sodelujejo predstavniki mlajše generacije slovenskih umetnikov.

Za tiste, ki se slik hitro naveličajo - izposoja
Spletna stran pa bi rada postala tudi most med umetniki in tistimi, ki umetnosti ne občudujejo samo na monitorju, ampak želijo vsaj kakšno delo tudi obesiti na steno. Prek portala je mogoče dela kupovati ali prodajati, jih naročati ali oceniti njihovo vrednost, galerija pa se je odločila tudi zapolniti tržno režo, ki je v Sloveniji zevala na področju umetnosti. Prvič si je mogoče pri nas slike tudi izposoditi za različno dolgo časovno obdobje, česar do zdaj ni omogočala nobena slovenska galerija.

Za lažji pregled je spletna galerija razdeljena glede na žanre od abstrakcije do arhitekture in tihožitij, medije - od fotografij do kiparskih stvaritev in grafik - in avtorje. Za sodelovanje v virtualni galeriji so se med drugim odločili že Vesna Čadež, Matej Košir, Damjana Stopar in Sašo Vrabič, ki so ga upravitelji spletne strani izbrali tudi za umetnika meseca. Tega bodo vsak mesec izbrali na podlagi novih prijav.

Še letos širitev prek slovenskih meja
Kot so za MMC povedali upravitelji spletne galerije, je njihov glavni namen promocija avtorjev in s tem tudi prodaja njihovih del, kar bi jim omogočilo možnosti za nadaljnje ustvarjanje. Za letos načrtujejo tudi širitev v nekatere sosednje države, kar bi sodelujočim avtorjem omogočilo tudi promocijo zunaj slovenskih meja.

Za promocijo avtorjev pa so na spletnem portalu uvedli tudi mecenstvo, s katerim želijo k nakupu del spodbuditi slovenska podjetja. "Ta način oglaševanja je namenjen podjetnikom z vizijo in je zelo sofisticiran način oglaševanja," so za MMC zapisali na portalu sloART.si.