Fotografije prinašajo tudi ideje, kakršna je bila reprezentacija žensk. Foto: EPA
Fotografije prinašajo tudi ideje, kakršna je bila reprezentacija žensk. Foto: EPA
Zaradi digitalizacije fotografiranje med filmom za nastavitev svetlobe ni več potrebno. Foto: EPA

Julie Buck in Karin Segal sta za razstavo izbrali fotografije, ki so jih v filmskih studiih posneli, da so preverili svetlobo. Še posebej je bilo to pomembno pri filmih, ki so jih snemali skozi daljši čas, fotografije pred snemanjem pa so omogočile enakomerno nastavitev luči. Kot modeli so pozirale tajnice ali laborantke v studiih, včasih pa so najeli tudi posebne igralke. Z razstavo sta avtorici prikazali enega od procesov nastajanja filma, ki so ga zaradi digitalizacije opustili v 90. letih 20. stoletja.

Fotografije, ki so ščitile film
Pred postajo v Harvardu je bila razstava mladih filmskih raziskovalk na ogled že v New Yorku, z njo pa sta se avtorici poklonili tudi generacijam žensk, katerih tovrstno delo je bilo največkrat neopaženo. Fotografije z njihovimi podobami so največkrat končale na začetku ali koncu filmskega traku, da so ga tako zaščitili pred poškodbami. Kljub nečastnemu mestu pa so nekatere fotografije postale prave uspešnice, saj so jih izrezali iz filma in posnetki lepotic so začeli krožiti po svetu.

Digitalizacija kot preroditelj in krvnik
Avtorici sta opozorili tudi na ironijo, ki je povezana z nastankom razstave. Da so bile fotografije primerne kakovosti za obdelavo, sta Buckova in Segalova uporabili digitalno tehniko, s katero sta izbrane posnetke restavrirali, izrezali in povečali. A prav digitalizacija je povzročila zaton tovrstnih fotografij, ki so jih režiserji, snemalci in postavljalci luči uporabljali med 20. in 90. leti preteklega stoletja.

Fotografije kitajskih žensk
Za fotografiranje žensk za ugotavljanje svetlobe so se odločili, ker imajo različne ženske zelo različne odtenke kože, z njihovim fotografiranjem pa so lahko zelo natančno določili postavitev kamere in moč svetlobe. Na posnetkih, ki jih nekateri poznajo tudi pod izrazom kitajska dekleta, so preizkušali tudi različne figure poziranja, zato fotografije prinašajo tudi ideje, kako so v različnih obdobjih reprezentirali ženske ter kakšna je bila vloga filmov in kinematografije.