Organizatorji razstave skušajo pokazati, da je sodobna umetnost lahko tudi igra. Foto: GSU Celje
Organizatorji razstave skušajo pokazati, da je sodobna umetnost lahko tudi igra. Foto: GSU Celje
Računalniška miška
Luka Dekleva na razstavi ponuja alternativo računalniški miški. Foto: RTV SLO
Na razstavi bodo obiskovalci oblikovali prvi prosti frazeološki slovar slovenskega jezika.

Poseben gost odprtja je bil Borut Peternelj, ki se je predstavil z Interaktivno zvočno instalacijo in performansom. Organizatorji razstave želijo obiskovalce prepričati, da sodobna umetnost ni le polje družbeno-političnega raziskovanja in angažmaja, ampak tudi prostor igre in zabave.

V ospredju interaktivnost in sodelovanje
Na razstavi se predstavljajo številni domači in tuji umetniki, med njimi Luka Dekleva, Ana Hušman, Polonca Lovšin, Martin Bricelj, Nika Oblak in Primož Novak, Društvo za domače raziskave, Daniel Hafner, Armin B. Wagner in David Moises. Projekti različnih umetnikov v Galeriji sodobne umetnosti združujejo elemente humorja in igrivosti, udeleženci pa so povabljeni tudi k aktivnemu sodelovanju. Tako sta v ospredju razstave interaktivnost in sodelovanje, ki sta omogočena s sodobnimi tehnologijami. Obiskovalcu je omogočeno, da je soudeležen pri aktiviranju, gradnji in morda celo dokončanju umetniškega dela, ki lahko s tem svobodno vstopi v igro z umetniškim delom.

Umetniki vabijo k sodelovanju
Vsak umetnik ponuja nekaj svojega. Tako lahko obiskovalci v projektu Martina Briclja Memory - Zgodovina slovenskega grafičnega oblikovanja pristopijo k objektu, ki deluje kot igralna miza. Obiskovalci pa s pritiskom rok sprožijo senzorje in obrnejo igralne ploščice. Daniel Hafner z interaktivno instalacijo TROOT!!! sproža zvok trobila, vse pa je spet v rokah obiskovalcev, ki se odločijo, ali bodo z glavo in obema rokama pritisnili na tri stikala. Obiskovalci lahko pri projektu Polonce Lovšin Sama za božič na novoletni smrečici prižigajo lučke s pomočjo dinama, ki jih poganja z dlanmi.

Luka Dekleva v multimedijski instalaciji Play.vj ponuja alternative običajnim napravam za delo na računalniku. Tako miško in tipkovnico zamenja z novimi vmesniki. Zanimiva je tudi instalacija Davida Moisesa Flying Carpet, ki obiskovalcem omogoči čisto pravo letenje po galerijskem prostoru. Nika Oblak in Primož Novak sta s pomočjo videoposnetka ujeta v Škatli, medtem ko Armin B. Wagner obiskovalcem s stranjo Crates and Barrels omogoča sodelovanje pri nastajanju zbirke lesenih zabojev in sodov - v videoigrah dveh nepogrešljivih motivov.

Društvo za domače raziskave predstavlja spletno stran Razvezani jezik, ki obiskovalcem omogoča, da z dodajanjem gesel sodelujejo pri pisanju prvega prostega frazeološkega slovarja slovenskega jezika. Ana Hušman pa ponuja obiskovacem odločitev, kako se bodo sprehodili skozi arhiv avdiozapisov umetničinih pogovorov z osmimi različnimi ljudmi na temo ljubezni ter arhiv animiranih filmov, ki interpretirajo njihove poglede na ljubezen.