Sto ljudi, oblečenih v rdeče, predstavlja povezanost v družbi, v kateri prevladuje sovražnost. Foto: Claudia Durgnat
Sto ljudi, oblečenih v rdeče, predstavlja povezanost v družbi, v kateri prevladuje sovražnost. Foto: Claudia Durgnat

Ti letos praznujejo stoletnico, obletnico pa so med drugim proslavili z živo strukturo Bridges & Beyond (Mostovi & prek), ki si jo je zamislila slovenska umetnica Nataša Prosenc. V skulpturi Connected - A Living Sculpture/Human Bridge sodeluje sto ljudi, pokritih z rdečo tkanino. Udeleženci so z ramo ob rami stali na mostu, namen dogodka pa je opozoriti na povezave med ljudmi v družbi, v kateri prevladujeta individualizem in sovražnost.

"Spopasti se ne znamo le z osamljenostjo"
"Skulptura odpira tudi vprašanje, kako se bo v prihodnosti v zahodni družbi izražala potreba po vzpostavljanju odnosov in kako bomo te odnose uresničevali. Spopademo se namreč lahko prav z vsem, samo z osamljenostjo ne," je o ideji, ki jo je vodila pri ustvarjanju za stoletnico, povedala Procenčeva.

Premikanje meja sprejetega
Umetnica, ki se je prek Atlantskega oceana prvič podala leta 1997, ko je dobila Fulbrightovo štipendijo, zdaj največ ustvarja prav v ZDA. Intenzivno se posveča filmskemu in videoustvarjanju, s svojimi instalacijami pa se trudi premikati meje do zdaj sprejetega. Za videoinstalacijo Gladiatorji, ki je Slovenijo leta 1999 predstavljala na Beneškem bienalu, je prejela tudi nagrado Prešernovega sklada.