Da Vincijeva umetnina prikazuje Jezusa Kristusa, ki z desno roko blagoslavlja, v levi pa drži oblo. Razstavili jo bodo galeriji London National Gallery skupaj z drugimi da Vincijemi slikami kot del razstave Leonardo da Vinci: Painter at the Court of Milann (Leonardo da Vinci: Slikar na milanskem dvoru), ki se bo odprla 9. novembra letos.
Od kraljevskega dvora do dražbe v ZDA
Strokovnjaki so z zgodovinsko dokumentacijo dokazali, da je bila slika nekoč v lasti angleških kraljev Karla I. in Karla II. V poznejšem obdobju lastništvo slike Salvator Mundi ni dokumentirano vse do 19. stoletja, ko jo je pridobil britanski zbiratelj sir Francis Cook, ki pa se očitno ni zavedal, da gre za da Vincijevo delo. Leta 1958 so pooblaščenci za Cookove zbirke Salvator Mundi na dražbi v Londonu prodali za borih 45 funtov, saj so jo pripisovali italijanskemu renesančnemu slikarju Boltraffiu, enemu najboljših da Vincijevih učencev.
Nazadnje se je slika znašla v zasebni zbirki v ZDA, ko so jo pred sedmimi leti kupili na ameriški dražbi. Kot izgubljeno delo, ki stoletja ni bilo identificirano, se je delno restavriralo v muzeju Metropolitan Museum of Art. Upali so, da se bo izkazala za delo slavnega umetnika in v procesu restavracije potrdili prvotne domneve, da gre za da Vincijevo sliko.
Dragocena slika ni na prodaj
Robert Simon, newyorški specialist za starejše evropske slikarje, je razložil, da je dokazovanje pristnosti trajalo dolgo, ker je bila slika poškodovana in na novo poslikana med prejšnjimi slabo opravljenimi restavracijami. Dodal je tudi, da slika ni v najboljšem stanju, in zanikal, da so zavrnili ponudbo za 100 milijonov dolarjev v upanju, da bodo Salvator Mundi lahko prodali za dvojno vsoto. Simon, ki je tudi eden izmed lastnikov slike, je zgolj zatrdil, da "kot predstavnik lastnikov lahko rečem, da slika ni na prodaj".
Prav Simon je sliko pred dvema letoma prinesel v Metropolitan Museum of Art v preiskavo kuratorjem in konzervatorjem. "Slika je bila dolga leta pozabljena. Ko se je pojavila na dražbi, je Simon menil, da je vredno tvegati z nakupom. Bila je močno poslikana prek izvirnika, zaradi česar se je zdela kot kopija. Bila je uničena, temačna in otožna. Večkrat v zgodovini so jo očistili ljudje, ki se na to niso spoznali," je zgodbo razložil anonimni vir blizu muzeja Metropolitan in dodal, da o avtorju strokovnjaki niso bili v dvomih: "Ko so odstranili poznejše sloje barve, se je razkrila originalna slika. Videti je bilo neverjetno delikatne slikarske poteze. Vsi so se strinjali, da je to delo Leonarda."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje