Slika Salvator Mundi je naslikana na leseni plošči in je velika 66 krat 47 centimetrov, po velikosti podobna da Vincijevi sliki Janeza Krstnika, ki je razstavljena v pariškem Louvru. Foto:
Slika Salvator Mundi je naslikana na leseni plošči in je velika 66 krat 47 centimetrov, po velikosti podobna da Vincijevi sliki Janeza Krstnika, ki je razstavljena v pariškem Louvru. Foto:
Salvator Mundi je Leonardo da Vinci naslikal za francoskega kralja Ludvika XII med letoma 1506 in 1513. Ker je bila dostavljena po kraljičini smrti, se je Ludvik odločil, da jo podari verskem redu v Nantesu, ki je bil s kraljico povezan. Kasneje je pristala na angleškem dvoru in končala v New Yorku, kjer so jo restavrirali in spet identificirali kot Da Vincijevo delo.
Salvator Mundi je Leonardo da Vinci naslikal za francoskega kralja Ludvika XII. med letoma 1506 in 1513. Ker je bila dostavljena po kraljičini smrti, se je Ludvik odločil, da jo podari verskemu redu v Nantesu, ki je bil s kraljico povezan. Pozneje je končala na angleškem dvoru in v New Yorku, kjer so jo restavrirali in spet identificirali kot da Vincijevo delo. Foto: Biblioteca Reale di Torino

Da Vincijeva umetnina prikazuje Jezusa Kristusa, ki z desno roko blagoslavlja, v levi pa drži oblo. Razstavili jo bodo galeriji London National Gallery skupaj z drugimi da Vincijemi slikami kot del razstave Leonardo da Vinci: Painter at the Court of Milann (Leonardo da Vinci: Slikar na milanskem dvoru), ki se bo odprla 9. novembra letos.

Od kraljevskega dvora do dražbe v ZDA
Strokovnjaki so z zgodovinsko dokumentacijo dokazali, da je bila slika nekoč v lasti angleških kraljev Karla I. in Karla II. V poznejšem obdobju lastništvo slike Salvator Mundi ni dokumentirano vse do 19. stoletja, ko jo je pridobil britanski zbiratelj sir Francis Cook, ki pa se očitno ni zavedal, da gre za da Vincijevo delo. Leta 1958 so pooblaščenci za Cookove zbirke Salvator Mundi na dražbi v Londonu prodali za borih 45 funtov, saj so jo pripisovali italijanskemu renesančnemu slikarju Boltraffiu, enemu najboljših da Vincijevih učencev.

Nazadnje se je slika znašla v zasebni zbirki v ZDA, ko so jo pred sedmimi leti kupili na ameriški dražbi. Kot izgubljeno delo, ki stoletja ni bilo identificirano, se je delno restavriralo v muzeju Metropolitan Museum of Art. Upali so, da se bo izkazala za delo slavnega umetnika in v procesu restavracije potrdili prvotne domneve, da gre za da Vincijevo sliko.

Dragocena slika ni na prodaj
Robert Simon
, newyorški specialist za starejše evropske slikarje, je razložil, da je dokazovanje pristnosti trajalo dolgo, ker je bila slika poškodovana in na novo poslikana med prejšnjimi slabo opravljenimi restavracijami. Dodal je tudi, da slika ni v najboljšem stanju, in zanikal, da so zavrnili ponudbo za 100 milijonov dolarjev v upanju, da bodo Salvator Mundi lahko prodali za dvojno vsoto. Simon, ki je tudi eden izmed lastnikov slike, je zgolj zatrdil, da "kot predstavnik lastnikov lahko rečem, da slika ni na prodaj".

Prav Simon je sliko pred dvema letoma prinesel v Metropolitan Museum of Art v preiskavo kuratorjem in konzervatorjem. "Slika je bila dolga leta pozabljena. Ko se je pojavila na dražbi, je Simon menil, da je vredno tvegati z nakupom. Bila je močno poslikana prek izvirnika, zaradi česar se je zdela kot kopija. Bila je uničena, temačna in otožna. Večkrat v zgodovini so jo očistili ljudje, ki se na to niso spoznali," je zgodbo razložil anonimni vir blizu muzeja Metropolitan in dodal, da o avtorju strokovnjaki niso bili v dvomih: "Ko so odstranili poznejše sloje barve, se je razkrila originalna slika. Videti je bilo neverjetno delikatne slikarske poteze. Vsi so se strinjali, da je to delo Leonarda."