O tem govori razstava Arhitektura Reke 1850-1950, ki je na ogled v Mestni galeriji v Ljubljani. Postavitev je oris zgodovinskega razvoja urbanizma in arhitekture na Reki in prikazuje objekte v slogu historicizma (1845-1900), secesije (1900-19525) in moderne (1920-1950). Razstava tako govori o obdobju, ko se je Reka iz majhnega mesteca s srednjeveško zasnovo fizično razširila v pomembno srednjeevropsko pristanišče. Ključni projekti so predstavljeni z izvirno projektno dokumentacijo Državnega arhiva Reke ter s fotografijami Damirja Fabjanića in starimi razglednicami. Obiskovalec tako spozna zasnovo in realizacijo projektov.
Kontinentalna namesto mediteranska RekaNajbolj nazoren dokaz za izjemno proliferacijo graditeljske aktivnosti - in tudi njene kakovosti - v obdobju od sredine 19. stoletja do konca druge svetovne vojne nudi 100 velikoformatnih fotografij (100 x 70 centimetrov) Damirja Fabjanića. Fotografije prikazujejo tudi posamezne detajle zgradb, ki so reprezentativni za tri sloge, ki so v obravnavanem obdobju prevladovali na Reki; pa tudi v Ljubljani. V arhitekturi obeh mest lahko opazimo podobnosti. To ni presenetljivo, saj sta obe mesti pripadali habsburški monarhiji, kasneje pa jugoslovanski državi, zato so obe mesti gradili arhitekti, na katere je vplivalo arhitekturno snovanje na Dunaju in v drugih večjih mestih države. Pri arhitekturi Reke je še posebej pomemben vpliv madžarskih in italijanskih uprav, zaradi katerega je Reka dobila obeležje kontinentalnega, in ne mediteranskega mesta.
Postavitev je zasnovala Daina Glavoči iz reškega Muzeja moderne in sodobne umetnosti. Arhitektura Reke 1850-1950 je izmenjalna razstava za razstavo Slovenska arhitektura dvajsetega stoletja avtorja Staneta Bernika, ki je bila prvotno prav tako postavljena v Mestni galeriji Ljubljana, pozneje pa tudi na Reki.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje