V Kosovelovem domu v Sežani so odprli razstavo Konji- Lipicanec, ki predstavlja več kot sto podob lipicanca, ki jih je Oskar Kogoj, eden najboljših slovenskih oblikovalcev, oblikoval v različnih materialih. Nekateri materiali so klasični - zlato, srebro, porcelan -, Kogoj pa je posegel tudi po tako nenavadnih gradivih, kot so nojeva in gosja jajca. Kogoj se s konji tokrat ni srečal prvič. Konji ga pravzaprav spremljajo že vse od otroštva, ko je konje prvič upodobil na risbah.
Lipicanec - največji slovenski simbolLipicanec je pri Kogoju metafora in simbol slovenstva ter obenem tudi najmočnejši simbol, kar jih ima Slovenija. Tako kot Slovenec konj podnevi dela in ponoči pleše. Zanimiva je tudi njegova preobrazba iz črnega v belega konja, torej iz teme v svetlobo in ta nenavadna značilnost lipicanca je bila tudi eden od vzgibov za tokratno razstavo, ki bo na ogled do 5. januarja, postavil pa jo je zagrebški arhitekt Nenad Fabijanić.
Oris poti oskarja Kogoja
Oskar Kogoj se je oblikovalskega poklica izučil na beneški šoli Scuola Ai Carmini Corso Superiore Di Disegno, kjer je na tamkajšnjem inštitutu Statale d'Arte diplomiral in nekaj časa delal tudi kot asistent. V letih po diplomi je delal za več podjetij, od leta 1971 pa ima status svobodnega oblikovalca. Za Kogojem je več kot 300 razstav, njegova dela pa najdemo v več kot 100 muzejih in stalnih zbirkah po vsem svetu. Delo Oskarja Kogoja ima v slovenskem okolju poseben pomen. Kogoj je znal slovensko tradicionalno obrt znova narediti aktualno in privlačno za sodobnega uporabnika. Ohranil je temeljne značilnosti nekaterih tradicionalnih slovenskih izdelkov in jim dal novo in svežo podobo ter tako uporabnika uspel prepričati v to, da se je vredno tudi danes ozirati k našim prednikom in iz njihovega življenja v naše prenesti nekatere izdelke.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje