Umetnost ni le lepa ali družbeno angažirana, je tudi 'podoba', za katero se skrivajo različne življenjske zgodbe. Foto: No History - Zavod za sodobne umetnosti
Umetnost ni le lepa ali družbeno angažirana, je tudi 'podoba', za katero se skrivajo različne življenjske zgodbe. Foto: No History - Zavod za sodobne umetnosti
Tanja Lažetić: Dialog v kuhinji, I. del
Tanja Lažetić je o pogojih dela in ustvarjanja preprosto povprašala nekaj umetnikov. Foto: Tanja Lažetić

SUR*VIVER je potujoča raziskovalna enota, v okviru katere se vedno znova predstavljajo novi umetniki. Umetniška dela, ki v Galeriji Miroslava Kraljevića v Zagrebu predstavljajo različne razmere ustvarjanja in življenja, so prispevali Tanja Lažetić, Susan Schmidt, Tina Smrekar in tandem son:DA.

"Ta tema je vzbudila moje zanimanje na eni strani zaradi vprašanja identitete (kaj nas bolj določa zase in iz vidika družbe: delo, ki ga opravljamo za denar ali/in umetniško delo) in na drugi strani zato, ker model kulturnih producentov oz. kulturnih delavcev za nekatere velja kot idealni model neoliberalnih, prekernih delovnih pogojev v poznem kapitalizmu, kar sama vidim kot zelo problematično.”

O ekonomskih razmerah in ustvarjalnosti umetnikov
Projekt SUR*VIVER je že od samega začetka zasnovan kot projekt z mednarodno razsežnostjo. Po predstavitvah v Vermontu v ZDA, na Dunaju in v okviru Trienala sodobne slovenske umetnosti U3 se mednarodni moment ne ohranja le zaradi gostovanja slovenske pobude v Zagrebu, pač pa tudi zaradi izbire umetnikov. Nemčijo tako zastopa Susan Schmidt, katere video The Part-time Jobs of the Avantgarde (Službe za polovični delovni čas avantgarde) skuša razkriti ekonomske vidike in pogoje življenja umetnikov historične avantgarde.

Slovensko umetnost kot prva predstavlja Tanja Lažetić. Njeni intervjuji z izbranimi umetniki, naslovljeni Dialog v kuhinji, I. del, se med drugim ukvarjajo z vprašanjem, ali naj bo umetnost politično angažirana, in z odnosom umetnikov do vprašanj preživetja. Tina Smrekar temi finančnega preživetja in umetniške produkcije obravnava v stenski risbi x References = Value of Artwork. Tandem son:DA pa v projektu statistika št. 1 (2006) predstavljata dokumentacijo zbiranja finančnih sredstev, podpore in donacij za umetnike, sodelujoče na Trienalu slovenske sodobne umetnosti.