Gre za razstavo fotografij Andreja Zucce, ki naj bi okupirani Pariz prikazovala preveč rožnato. Pod naslovom Parižani pod okupacijo je namreč razstavljenih 270 fotografij, ki bolj kot vojno trpljenje predstavljajo podobe veselih Parižanov. Fotografije nasmejanih mater z otroškimi vozički, sprehajalcev po nakupovalnih promenadah, kopalcev na bregovih Sene in spogledujočih se najstnikov pa nikakor niso všeč mestnim oblastem, saj naj bi prikazovale povsem lažno podobo Pariza na začetku štiridesetih. Kot da Parižanov niti malo ne bi mučilo, da jim vladajo nemški nacisti in da je del njihovih kolaborantskih rojakov v Vichyju oklical Hitlerju pokorno državo.
Revizija zgodovine v zgodovinski knjižniciNamestnik pariškega župana Cristophe Girard je tako sporočil, da bodo o verodostojnosti razstave odločili zgodovinarji. Če bodo spoznali, da gre za popolnoma zlagan portret okupiranega Pariza, bodo razstavo v mestni zgodovinski knjižnici (La Bibliothèque Historique de la Ville de Paris) zaprli. Razstava pa ni sporna le zaradi 'nenavadnih' prizorov, ampak tudi zaradi domnevne moralne oporečnosti avtorja fotografij. Treba je namreč vedeti, da je bilo fotografiranje v vojnem Parizu prepovedano. Andre Zucca je bil med izjemami. Fotografirati je smel zgolj zato, ker je bil sodelavec nacistične propagandne revije Signal. Zato je tudi Girard izjavil: "Razstava ne pojasni, da gre za nacistično propagando, in zaradi tega mi gre kar na bruhanje ... Razstava, kakršna je trenutno na ogled, je revizionistična zgodovina."
Predstavitev izjemnega fotografa, ki pa je bil kolaborant
Organizatorji in kuratorji zavračajo obtožbe pariških oblasti. Poudarjajo, da so kuratorji na vhodu v razstavišče delili letake, na katerih je bilo zapisano, da gre za razstavo še nikoli v javnosti videnih fotografij, ki so produkt kolaboracije med leta 1973 umrlim fotografom in organom nacistične propagande. Nihče se torej ne pretvarja, da gre za postavitev prave dokumentarne fotografije. Kurator Jean Baronet zato meni, da je razstava predvsem prikaz dela izjemnega umetniškega fotografa: "Zame je bil Andre Zucca izjemen fotograf. Ko je fotografiral Pariz in Parižane od leta 1940 naprej, je ustvarjal veliko umetnost, v kateri izstopa predvsem njegovo mojstrsko obvladovanje kompozicije."
Fotografska tehnika za veselo sončno vreme
Razstava je izjemna tudi z vidika zgodovine fotografske umetnosti. Dela, ki dopolnjujejo zbirko fotografij okupiranega Pariza zgodovinske knjižnice - trenutno obsega okoli 7.000 eksponatov -, so namreč izdelana v posebni tehniki barvne fotografije, ki je na začetku štiridesetih predstavljala vrhunsko fotografsko tehnologijo. Tudi uporaba te tehnike pojasnjuje na sveh fotografijah zastopano veselo razpoloženje. Uporabljena je bila namreč tehnika, ki deluje le v sončnem vremenu, zaradi česar je vse skupaj videti le še bolj veselo. Pa vendar povsem iluzionistična razstava vendar ni. Na nekaterih fotografijah zasledimo tudi podobe Judov, ki so morali nositi velike Davidove zvezde, in opozorilne plakate, da bodo pripadniki odporniškega gibanja na mestu usmrčeni.
Dogodek tako vendarle ni tako zelo sporen, kot ga prikazujejo mestne oblasti. Prikazuje pač določen zgodovinski čas, v katerem kolaboracija med Francozi in nacisti nikakor ni bila povsem odsotna. Govoriti, da so bili vsi Francozi nesrečni zaradi nemške okupacije in da so se vsi vzdržali sodelovanja z nacisti, bi bila še hujša revizija zgodovine kot razstava, za katero tako ali tako vsi vedo, da prikazuje le segment resnice o Parizu po letu 1940.
P. B.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje