Fotografija, ki to ni: Videz vara, nas s svojo razstavo opozarja Sašo Vrabič. Foto: Mestna galerija Nova Gorica
Fotografija, ki to ni: Videz vara, nas s svojo razstavo opozarja Sašo Vrabič. Foto: Mestna galerija Nova Gorica
Sašo Vrabič
Tudi slikarska umetnost ni varna pred vdorom množičnih medijev. Foto: Mestna galerija Nova Gorica
Vrabič je svojo zadnjo razstavo v ljubljanski Mali Galeriji naslovil Obrigado meu amor. Foto: RTV SLO

Vrabič se v Mestni galeriji v Novi Gorici predstavlja s serijo novih slik, Obrazi; motive zanje je črpal iz vsakdana, beleži pa jih s pomočjo novih tehnologij. Vrabičeva dela nas opozarjajo, da lepo ni enako dobremu, da videz vara. Pred našimi očmi se namreč dogaja pospešena estetizacija sveta: izložbena okna nam ponujajo predmete, ki jih ne potrebujemo, primerjamo se z lepimi, in brezskrbnimi ljudmi, ki se smehljajo s strani modnih in glasbenih revij; Vrabičeve slike gledalca skušajo spomniti, da nepopolna resničnost lahko ponudi več sreče kot idealni spektakel.

Popačeni obrazi na njegovih slikah so prijaznejši in dostopnejši, napake namreč kažejo na človeškost, ki je skrita v podobi, so zapisali v Mestni galeriji. "Ne potrebujem kozmetične operacije, saj želim, da mi bo sin podoben!" je tako komentar pod eno od razstavljenih slik. Petja Grafenauer Krnc je v uvodnem eseju v katalogu, ki bo izšel ob razstavi, zapisala, da lahko novi cikel opišemo kot "postmedijske slike", saj gre za nekakšno hoteno popačenje, preseganje motiva, vzetega iz sveta (množičnih) medijev.

Bleščeča pot mladega Prešernovega nagrajenca
Sašo Vrabič je predstavnik mlajše generacije slovenskih slikarjev, ki je v svet umetnosti vstopila v drugi polovici devetdesetih let. V desetih letih ustvarjanja je imel več kot dvajset samostojnih razstav in je sodeloval na številnih skupinskih razstavah in projektih v 26 državah. Za svoje delo je prejel več nagrad in priznanj, med drugimi študentsko Prešernovo nagrado (1998) in Bernekerjevo nagrado (2004). Umetnika je na odprtju razstave, ki si jo bo mogoče ogledati do 3. aprila, predstavila likovna kritičarka Petja Grafenauer Krnc.

Obrat v intimo ni beg pred realnostjo
Ob prvih slikarskih delih Saše Vrabiča so pisci razmišljali predvsem o prisotnosti množičnih medijev v slikarstvu. Avtor je lastni slikarski način označil za hitri realizem in izraz je obveljal in velja še danes. Ob koncu devetdesetih let pa je v njegovem motivnem svetu prišlo do izrazitega premika. Predloge so ostale medijske, vsebinska izbira pa je posegla v območje intime in zasebnega življenja.