Veng Fen spada med pomembnejše avtorje sodobne umetnosti na Kitajskem; tematiko svojega ustvarjanja išče prav na področjih, kot sta urbanizacija in modernizacija. Foto: Zavod Maribor2012
Veng Fen spada med pomembnejše avtorje sodobne umetnosti na Kitajskem; tematiko svojega ustvarjanja išče prav na področjih, kot sta urbanizacija in modernizacija. Foto: Zavod Maribor2012
Celje
Vangove panoje bo v Mariboru mogoče opaziti od sobote, 9. junija, do 21. junija na krožišču na Poljanah ter v Celju na Kidričevi cesti pri Cinkarni, v Ljubljani pa so na ogled že od 1. junija do petka na Slovenski cesti pri Nuku. Foto: BoBo

V sklopu Evropske prestolnice kulture bodo danes popoldne v Vetrinjskem dvoru v Mariboru naznanili projekt kitajskega umetnika Veng Fena z naslovom Naša bodočnost niso sanje. Gre za razstavo oglasnih panojev v javnem prostoru, ki ta mesec poteka v Mariboru, Ljubljani in Celju. Kuratorji razstave so Huičin Vang, Peter Tomaž Dobrila in Gu Zhengqing.

Kitajski umetnik obravnava sodobne politične, ekonomske in socialne teme in jih skozi samosvoje umetniške postopke angažirano postavlja v urbani kontekst.

Spremenjena namembnost panojev
Umetniške fotografije na velikih oglasnih površinah po Sloveniji, ob cestnih vpadnicah v Maribor, Celje in Ljubljano bodo preverjale našo zaznavo. S spremenjeno namembnostjo tabel, ki nas stalno, brez odpiralnega časa, podnevi in ponoči, bombardirajo s takšnimi in drugačnimi reklamnimi sporočili in nas silijo v akcijo, bo presenečenja ob opazovanju zanimivo preizkušati na sebi.

Vprašanja kot denimo "Kaj nam hočejo prodati?" so lahko tudi obrnjena v umetnost, v kolikor gre za običajno najbolj poenostavljeno in večno razpravo o tem, kaj nam je umetnik želel z nečim povedati. Po drugi strani pa jih bomo lahko doumeli le kot oglase za umetnost, zunaj, v javnem prostoru, daleč od posvečenosti galerij in muzejev, v poplavi vseh postulatov sodobne in potrošniške družbe.

Za lažje iskanje
Oglasne panoje lahko vidite na križiščih med Poljanami in krožiščem (Maribor, 7. 6.-21. 6.), med Kidričevo in cinkarno (Celje, 7. 6.-21. 6.) ter med Slovensko cesto in NUK-om (Ljubljana, 1. 6.-8. 6.)

Del Kitajske, ki ga je globalizacija dosegla najprej
Veng Fen
se je rodil na otoku Hainan, na jugu Kitajske, ki je eden prvih predelov, ki je sprejel reformo in se začel odpirati po letu 1980 ter izkusil modernizacijo in urbanizacijo. Mnogo umetnikovih idej zato izvira iz samega dejstva teh sprememb, kakor tudi iz zrcaljenja kitajske nove resničnosti v primerjavi z zahodnimi državami.

Avtor razstave, ki sodi med pomembnejše ustvarjalce sodobne umetnosti na Kitajskem, išče tematiko svojega ustvarjanja prav na področjih, kot sta urbanizacija in modernizacija, ki sta tudi posledici implementacije ekonomskih in socialnih politik v kontekstu finančne in socialne globalizacije.