Na potujoči razstavi, ki sta jo pripravila Lutkovni muzej in Lutkovno gledališče Ljubljana (LGL), so na ogled Klemenčičevi lutke, scenografije in dokumenti. Samo razstavo, ki bo na ogled do 11. junija, bodo pospremili lutkovne predstave, številna predavanja in strokovne delavnice, povezane z ohranjanjem lutkovne kulturne dediščine in pridobivanjem novega občinstva. LGL bo v Granadi med drugim dvakrat uprizoril Klemenčičevega Doktorja Fausta iz leta 1938.
Potujoča razstava je nastala v sklopu evropskega projekta All Strings Attached: The Pioneers of European Puppetry Behing the Scenes in je bila lanskega septembra na ogled v Ljubljani, novembra v Osijeku, iz Granade pa bo junija odpotovala v Italijo, kjer bo še zadnjič na ogled v bližnjem Čedadu.
Projekt, ki ga v okviru programa Ustvarjalna Evropa podpira Evropska komisija, je namenjen izpostavitvi nekaterih ključnih mejnikov v lutkovni zgodovini: Klemenčičevega miniaturnega gledališča, marionetnega gledališča Podrecce, ki je s svojim varietejskim in opernim programom pomembno vplival na evropsko lutkovno umetnost, ter del Lanza, ki v družbi skladatelja Manuela de Falla in pesnika Federica Garcie Lorce velja za utemeljitelja španskega lutkarstva.
Začetnik umetniškega lutkovnega gledališča pri nas
Milan Klemenčič (1875-1957) se je nad lutkami navdušil že v otroških letih. Študiral je slikarstvo v Benetkah, Milanu in Münchnu, ob študiju pa redno zahajal v lutkovna gledališča. Na svojem domu v Šturjah pri Ajdovščini je leta 1910 uprizoril igro Mrtvec v rdečem plašču, ki je pomenila rojstvo slovenskega lutkovnega gledališča. Velja za začetnika umetniškega lutkovnega gledališča, ki je v Slovenijo presadil italijansko in nemško tradicijo ter se posvečal predvsem marioneti beneškega modela.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje