Razstava, na kateri je predstavljen izbor del iz nacionalne zbirke galerije od leta 1906 do leta 1991, obiskovalcu omogoča drugačen pristop: zasnovana je tako, da ne ponuja zgolj ene, linearne poti skozi razstavo, temveč si obiskovalec lahko poleg problemske poti, ki ga opozarja na veliko vprašanje vozlov med umetnostjo, politiko in življenjem, sam poljubno izbere še tisto, ki mu glede na zanimanje najbolj ustreza.
Prevpraševanje zgodovine umetnosti
V nasprotju s prejšnjimi stalnimi postavitvami, ki so se bolj kot ne omejevale na kronološki pregled modernističnih slogov, "razstava tradicionalno linearnost prekinja s problemsko linijo avantgard in partizanske umetnosti, ki enakovredno vstopata v nacionalno zgodovino umetnosti in jo tako obenem tudi prevprašujeta", so zapisali na spletni strani Moderne galerije.
Kot novosti izpostavljajo vključitev avantgarde 20. let preteklega stoletja in drugo rekonstrukcijo Tržaškega konstruktivističnega ambienta, ki sta jo vodila Dragan Živadinov in Miha Turšič, partizansko umetnost, fotografijo in pregled umetnostnega sistema na Slovenskem v 20. stoletju. Oblikovanje razstave, ki je bilo zaupano skupini Novi kolektivizem, se razlikuje od nevtralnega koncepta bele kocke, ki so mu sledile prejšnje stalne postavitve. Izbor del iz nacionalne zbirke Moderne galerije je dopolnjen z nekaterimi deli iz drugih domačih in tujih javnih ustanov ter deli iz zasebnih zbirk.
Razstava je plod skupnega dela zunanjih strokovnih sodelavcev Sergeja Kapusa, Miklavža Komelja in Beti Žerovc ter kustosov Moderne galerije Zdenke Badovinac, Brede Ilich-Klančnik, Marka Jenka, Bojane Piškur, Igorja Španjola, Lare Štrumej, Mojce Štuhec in Martine Vovk.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje