Razstava z naslovom Miti, portreti in alegorije bo na ogled do 29. 5., za njene potrebe pa je prirediteljem uspelo v Benetkah zbrati Veronesejeva dela, ki drugače visijo v muzejih po svetu, nekaj platen pa so prispevali tudi zasebni zbiratelji.
Alegorije neoprijemljivih pojmovOsrednji razstavni prostor je posvečen platnom, na katerih je Veronese upodobil alegorije sicer materialno neoprijemljivih pojmov, kot so pravičnost, mir in vzdržljivost. V Benetkah pa si lahko ogledate tudi številne portrete plemičev, oči največjega števila poznavalcev likovne umetnosti pa bodo pritegnili portreta plemičev Alessandra Contarinija in Francesca Franceschinija ter Veronesejev avtorportet, ki ga drugače hrani muzej Ermitaž v ruskem Sankt Peterburgu.
Svetniki, obdani s prestižem plemenitašev
V svojem življenju je Veronese, ki je ime dobil po rojstnem mestu Veroni, veljal za kontroverznega umetnika. To, da se je pogosto loteval slikanja svetnikov, je bilo hvale vredno; sporno pa je bilo, da je Veronese svete može postavil v posvetno beneško okolje, odel pa jih je v prestižna oblačila plemičev in nanje obesil drag nakit.
Veliko navdušenje nad arhitekturo
Na začetku slikarske kariere se je Veronese preživljal s slikanjem fresk po beneških cerkvah, saj je bil v službi znamenitega renesančnega arhitekta Sanmichelija. V tem obdobju je Veronese na svojih slikah in freskah velik pomen pripisoval natančnemu upodabljanju tudi zelo majhnih arhitekturnih podrobnosti. To slikarjevo navdušenje nad kamnitimi ornamenti morda najlepše ponazarja platno z imenom Poročna zabava v Kani, ki je del stalne zbirke francoskega muzeja Louvre.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje