Poznavalci razstav likovne umetnosti pravijo, da ne pomnijo leta, ko bi bila v Londonu tako izjemna sezona razstav kot letos. Piko na i je postavilo današnje odprtje razstave del španskega baročnega slikarja Velazqueza v britanski narodni galeriji. Navdušeni raziskovalci likovne umetnosti si lahko te dni v Londonu ogledajo še dela Leonarda da Vincija, znamenitega portretista britanske kraljeve družine iz 16. stoletja Hansa Holbeina, kiparja Augusta Rodina in sodobnega likovnega zvezdnika Davida Hockneyja.
Bodo pač kupili več kot eno vstopnicoCharlez Saumarez Smith, direktor narodne galerije, je ob pregledu burnega kulturnega dogajanja povedal: "Vse te velike razstave so zelo pomembne za londonsko gospodarstvo. Smo v samem srcu kulturnega turizma." Večni iskalci napak v politiki galerij in muzejev bi utegnili hitro pripomniti, da je London zajela prava inflacija velikih razstav in bo zato obisk posameznih dogodkov manjši, kot bi bil, če bi se zvrstili eden za drugim. Smith meni druageče: "Mislim, da je za vse koristno, da so na sporedu dobre razstave. Ljudje bodo obiskali več kot eno razstavo."
Skrb za javno podobo kralja Filipa IV.
Vrata, ki vodijo v sobane narodne galerije, v katerih so predstavljena Velazquezova platna, so bila še trdno zapahnjena, ko je bila razstava že razglašena za enega najpodjetnejših in najuspešnejših projektov narodne galerije. Že v predprodaji je bilo namreč prodanih toliko vstopnic, da lahko zanimanje za razstavo označimo za veliko večje, kot je bilo zanimanje za razstave del Titiana in Caravggia, ki jih je prav tako pripravila narodna galerija. Razstava prinaša 46 del Velazqueza, ki je bil pravzaprav "spin doctor" španskega dvora pod kraljem Filipom IV. Bil je namreč "odgovoren" za predstavljanje podobe španskega kralja in njegove družine. Če ne bi ustvarjal samodržcu všečnih slik, bi zagotovo letel z dvora.
Čeprav je ustvarjal v času, v katerem je vladal nekoliko nabuhli slog baroka, velja Velazquez za izredno pronicljivega realista. Njegove slike niso le fizični, pač pa tudi psihološki portreti kraljeve družine in nekaterih drugih, ki so se "motali" po španskem dvoru. Elegantnim potezam s čopičem, ki jih je obvladal Velazquez, je na platnu uspelo ustvariti tudi učinke iluzije. Ravno te poteze veljajo za tehniko, predhodno delu impresionistov in realistov 19. stoletja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje