O dolgi tradiciji kiparskih srečanjih v Kostanjevici na Krki priča več kot 100 lesenih skulptur na prostem, ki se jim letos pridružujejo še tri. Te poudarjajo socialno in ekološko noto jubilejnega simpozija Forma viva. Foto: BoBo
O dolgi tradiciji kiparskih srečanjih v Kostanjevici na Krki priča več kot 100 lesenih skulptur na prostem, ki se jim letos pridružujejo še tri. Te poudarjajo socialno in ekološko noto jubilejnega simpozija Forma viva. Foto: BoBo
Forma viva
Ob jubiljenme srečanju so pripravili še razstavo izbranih vrhuncev 50-letnega delovanja. Poleg številnih kostanjeviških so postavili na ogled pet skulptur iz Obalnih galerij, ter eno iz Raven, ob tem pa tudi dokumentarne posnetke RTV Slovenija iz let 1961 do 1988 in fotografsko instalacijo Uroša Abrama, imenovano FOTOVIVA. Foto: Galerija Božidar Jakac Kostanjevica na Krki

Jubilejni mednarodni kiparski simpozij se je v Galeriji Božidarja Jakca v Kostanjevici na Krki sklenil s predstavitvijo postavljenih skulptur kiparjev Denisa Kraškovića, Karen Macher Nesta in Reinholda Neururerja. Ti so v hrastovini ustvarjali mesec dni in izdelali vsak po eno skulpturo; hrvaški kipar Krašković Dobroto, perujska kiparka Nestova nekakšno naravno gugalnico, avstrijski kipar Neururer pa leseno konstrukcijo Varovalna ograja za naravo.
Dobrota in naravni srčni utripi
Po besedah kustosa kostanjeviške galerije Gorana Milovanovića je Krašković s poudarjenim volumnom plastike v prostoru sledil klasičnim kiparskim prijemom, s premišljeno razmestitvijo posameznih delov pa je dosegel občutljivo celoto umetniške postavitve, ki temelji na svetopisemski zgodbi o petih hlebcih kruha.
Če se je Krašković odločil za statično delo, je perujsko kiparko zanimalo gibanje in ustvarila je gugajočo se skulpturo, ki jo lahko obiskovalci ali pa zgolj veter premikajo in s tem ustvarjajo zvok. S temi poustvarjenimi naravnimi srčnimi utripi umetnica simbolično opominja na živost narave in hkrati simbolično namiguje na samo Forma vivo, razmišlja kustos.
Kozmični red in harmonija
Še tesneje se je po naravi njegovem mnenju približal Neururer ki je izdelal gosto prepredeno prepreko, ki v lastnem središču simbolično in dejansko varuje mladico posajenega hrasta, po drugi strani pa simbolizira kozmični red, naravno strukturiranost in harmonijo.
Forma viva v Kostanjevici na Krki je ena od štirih mednarodnih kiparskih delovnih srečanj v Sloveniji, ki se sklenejo s postavitvijo skulptur sodelujočih umetnikov v naravno okolje. V Kostanjevici na Kriki kiparijo v hrastovem lesu, v Seči pri Portorožu kiparji ustvarjajo v kamnu, Ravne na Koroškem ponuja železo in jeklo, v Mariboru pa se ustvarja v betonu. Slavnostni govornik ob nocojšnji predstavitvi kiparskih del in sklepu simpozija je bil minister za Slovence v zamejstvu in po svetu Boštjan Žekš.