Dan Perjovschi svoje risbe pošlje kuratorjem, nato pa se ne vmešava več v proces snovanja razstave. Foto:
Dan Perjovschi svoje risbe pošlje kuratorjem, nato pa se ne vmešava več v proces snovanja razstave. Foto:
Garrett Phelan
Sestavite sliko po navodilih Garretta Phelana!

Pod naslovom Space Invaders je v galeriji Škuc na ogled razstava, katere nujni element so tudi običajno kot nevtralna podlaga eksponatov pojmovane stene razstavnega prostora. Soodvisnost eksponatov in razstavnega prostora narekuje ekskluzivnost postavitve. Umetnine so bile izdelane posebej za dogodek, saj vsebina zaradi dialoga z galerijo v drugem okolju ne more enako živeti.



Virtualni dialog z naročniki
Dela romunskega umetnika Dana Perjovschija so nosilci socialno-političnih sporočil. Nastajajo v dialogu z okoljem, v katerem se umetnina nahaja in so materializacija njegove osebne refleksije videnega in doživetega. Risbe, ki so pripotovale v Ljubljano, je Perjovschi ustvarjal tri mesece in jih sproti pošiljal v Škuc. Podoben način sodelovanja z galerijo je izkazal Irec Garrett Phelan, ki idejo za risbe s popolnim grafičnim in vsebinskim prikazom pošlje prek elektronske pošte. Osnova za njegova dela so kratka besedila, ki povzemajo sporočilo umetniškega dela, in slike galerijske sobe, v kateri bodo umetnine predstavljene in s katero morajo vzpostaviti dialog. Končni proizvod - sliko na tleh galerije - pa po natančnih Phelanovih navodilih izdela tretja oseba.

Umetniško delo in podlaga za novo umetnino
Tudi dejavnost Valerija Košljakova ni izključena iz "tostranstva". Dela tega ruskega ustvarjalca se med drugim dotikajo problema tržne naravnanosti sodobne umetnosti, ki vse bolj postaja tudi ena ključnih posebnosti vzhodnoevropske umetniške scene. Zadnji izmed tokrat zastopane četverice je bolgarski umetnik Nedko Solakov, ki se v Škucu predstavlja s štirimi printi. Ti so obenem umetniško delo in podlaga; Solakov namreč na printe zariše še več manjših risb in tako nadgradi takoj videno vsebino.