Nobeno presenečenje ni, da so lobanje Mata Collishawa pritegnile zbirateljsko oko Hirsta - načenjajo namreč zelo podobne teme, kot jih s svojo umetnostjo sam Hirst. Foto: EPA
Nobeno presenečenje ni, da so lobanje Mata Collishawa pritegnile zbirateljsko oko Hirsta - načenjajo namreč zelo podobne teme, kot jih s svojo umetnostjo sam Hirst. Foto: EPA
V Hirstovi zbirki ne manjka niti sodobni japonski popartist Takaši Murakami Foto: EPA

V pinakoteki galerije Giovannija in Marelle Agnelli v Torinu so na ogled dela iz zbirke umetniških del, ki je v lasti britanskega umetnika Damiena Hirsta. To je prvič, da so dela iz omenjene zbirke na ogled v Italiji, Hirst pa se je za razstavo Freedom not Genious začasno ločil od približno stotih eksponatov; hobi zbiranja umetnosti sam opisuje kot "nabiranje naplavin na kaki plaži, in plaža ste vi." Družina Agnelli je sicer soustanoviteljica avtomobilskega podjetja Fiat, ki ima prav tako sedež v Torinu.

Na postavitvi je zastopanih okoli 50 umetnikov, med njimi Francis Bacon, Pablo Picasso, Alberto Giacometti, Mario Mertz, Bruce Nauman, Richard Prince in Andy Warhol. Večina del iz zbirke se po Hirstovih besedah v vsebinskem smislu ukvarja s smrtjo, izhodiščna točka celotne postavitve pa je Picassovo platno Nature morte au crâne et au pot (Tihožitje z lobanjo in vrčem, 1943).

Hirst je za nameček dodal še peščico različnih kuriozitet in artefaktov, denimo zbirko lobanj iz 16. in 17. stoletja, ki odsevajo umetnikovo fascinacijo s prirodoslovjem. "Freedom not Genius o meni razkrije veliko stvari, ki jih sicer ne bi videli," pravi Hirst. "Zbiranje kosov iz takov različnih krajev in obdobij na enem samem mestu definitivno pove nekaj o tem, kaj je ostalo pomembno za človeštvo, za umetnike in zame."