Linijo abstraktnega slikasrtva so v dunajskem Kunstforumu začeli s francoskim impresionistom Claudom Monetom. Foto: EPA
Linijo abstraktnega slikasrtva so v dunajskem Kunstforumu začeli s francoskim impresionistom Claudom Monetom. Foto: EPA
Kazimir Malevič: Črni kvadrat
Ob spoznavanju abstraktnega slikarstva ne moremo mimo Kazimirja Maleviča in njegovega suprematizma. Foto: Hamburger Kunsthalle

To pot namreč raziskuje nova razstava galerije BA-CA Kunstforum, v kateri si bo vrhunska dela umetnosti 20. stoletja mogoče ogledati do 29. junija. Abstrakcijo v dunajski galeriji začnejo raziskovati pri enem od slikarjev, ki so napovedali smer, ki jo bo ubrala umetnost v prihodnosti, Claudu Monetu. Nato se ustavijo pri pionirjih modernizma, kot sta Vassiliy Kandinsky, Kazimir Malevič, prek abstraktnega ekspresionizma, ki ga zastopata Mark Rothko in Willem de Kooning, pa vse do sodobnih abstraktnih umetnikov, kot so Gerhard Richter, Brice Marden in Sean Scully.
Številni slikarji, kot sta Kazimir Malevič in Ad Reinhardt, so vedno znova presegali meje slikarstva, neprestano pa so se tudi pojavljale napovedi konca slikarstva, kljub temu pa so umetniki vendarle vedno našli nove poti, da so šli z abstraktno umetnostjo še korak dlje.

Z junaki abstraktnega ekspresionizma
Na razstavi, ki so jo poimenovali Monet – Kandinsky – Rothko in nasledniki: Poti abstraktnega slikarstva, je na ogled sedemdeset del. Na predstavitvi razstave je direktorica Kunstforuma Ingried Brugger poudarila, da so med drugim na ogled dela velikih junakov abstraktnega ekspresionizma in vodilnih predstavnikov avandgardne smeri po letu 1945. Vse to pa dopolnjuje še nekaj slik sodobnih avstrijskih abstraktnih umetnikov, kot so Erika Giovanna Klien, Arnulf Rainer, Maria Lassnig in Hubert Scheibl.

Dela so dunajskemu muzeju posodili evropski in ameriški muzeji ter privatne galerije iz Basla, New Yorka, Moskve, Münchna in Dunaja.

Če ste torej ljubitelji umetnosti 20. stoletja, se vam do junija splača obiskati Dunaj, z dovoljenjem muzeja pa smo vam tudi na MMC-ju pripravili kratek fotosprehod po razstavi.
M. K.







Claude Monet: Nymphéas (Lokvanji) 1916-19; Zbirka Beyeler, Basel. Copyrights: Sammlung Beyeler, Basel Foto: Sammlung Beyeler, Basel/BA-CA Kunstforum
Mark Rothko: No. 22 (Rdeča čez temno modro in črno) 1960; Zbirka Daros, Švica. Copyrights: VBK, Wien, 2007/08/ Foto: Daros Collection/BA-CA Kunstforum
Joan Mitchell: Brez naslova, 1957; Cheim & Read, New York. Copyrights: V umetničini lasti. Foto: BA-CA Kunstforum
Herbert Brandl: Brez naslova, 1991; Galerija ob St. Stephan Rosemarie Schwarzwälder, Dunaj. Copyrights: V umetnikovi lasti. Foto: Arhiv Petra Pakescha/BA-CA Kunstforum
Bernard Frize: Aran, 1992; Galerija ob St. Stephan Rosemarie Schwarzwälder, Dunaj. Copyrights: V umetnikovi lasti/ Foto: BA-CA Kunstforum
Helmut Federle: The Jeremiah Case (Eight), 2005; Galerija ob St. Stephan Rosemarie Schwarzwälder, Wien. Copyrights: V umetnikovi lasti/ Foto: BA-CA Kunstforum