Tomo Vran svojo likovno pripoved že desetletja doživlja kot likovno iskanje sozvočja med barvami, svetlobo in kompozicijo. Foto:
Tomo Vran svojo likovno pripoved že desetletja doživlja kot likovno iskanje sozvočja med barvami, svetlobo in kompozicijo. Foto:
Manuel Chabrera ne favorizira samega procesa slikanja nad končno sliko, ampak koncept obrne tako, da ima fizična pojavnost njegovih del prevlado nad konceptom ali idejo.

Slovenski slikar in dolgoletni selektor mednarodne likovne kolonije Križanke Tomo Vran se je odzval na povabilo svetovno znanega španskega umetnika Manuela Chabrere, ki je zadnji dve leti sodeloval na kolonijah v Križankah. V kraljevi palači Real Alcazar v Sevilli se bosta ta teden predstavila s skupno razastavo z naslovom European Art Masters - Chabrera Vran 2008.

Vran bo v Sevilli na ogled postavil dela iz svoje zadnje umetniške zbirke Mediteranske sanje, medtem ko bo njegov španski kolega med drugim razstavil več kot tri metre visoke kitajske vaze, ki jih je sam poslikal. Peter Ballmaier iz Kunststationa Kleinsassen je ob nastali razstavi zapisal, da se oba umetnika uvrščata v tisto maloštevilno skupino umetnikov, katerih ustvarjanje je neodvisno od sodobnih smernic. Sta le Chabrera in Vran in pripadata svetu. Njuna dela so odraz njunega notranjega sveta, izražajo pozitivno energijo ter neke vrste romanticizem in filantropijo, je mogoče prebrati na spletni strani fundacije Chabrera.

Združitev barv in prevlade koncepta
Tomo Vran se je rodil leta 1946 v Ljubljani in leta 1972 diplomiral iz slikarstva pri prof. Marjanu Pogačniku na ljubljanski akademiji za likovno umetnost. Kot umetnik svojo likovno pripoved že desetletja doživlja kot likovno iskanje sozvočja med barvami, svetlobo in kompozicijo, pri čemer premišljeno stopnjuje intenzivnost teh soodvisnih komponent.

Španski arhitekt, slikar in kipar Manuel Chabrera se je rodil leta 1952 v Tarragoni. Njegov način ustvarjanja se navezuje na action painting, katerega začetnik je ameriški slikar Jackson Pollock, a Chabrera ohranja figuraliko. Kljub sorodnostim med abstraktnim ekspresionizmom, akcijskim slikarstvom in osebnim izrazom umetnika so med njima opazne tudi pomembne razlike. Chabrera namreč ne favorizira samega procesa slikanja nad končno sliko, ampak koncept obrne tako, da ima fizična pojavnost njegovih del prevlado nad konceptom ali idejo.