Sliko Sadje in lonček ingverja Paula Cezanna so prodali za 36,976 ameriškega dolarja, kar ni presenetljivo, saj je povpraševanje po delih impresionistov in postimpresionistov vedno zelo veliko. Foto:
Sliko Sadje in lonček ingverja Paula Cezanna so prodali za 36,976 ameriškega dolarja, kar ni presenetljivo, saj je povpraševanje po delih impresionistov in postimpresionistov vedno zelo veliko. Foto:
Pablo Picasso: Le Reve
Dobra prodaja del Pabla Picassa je močno prispevala k dobremu izkupičku dražbe hiše Sotheby's. Foto: Reuters

V newyorški dražbeni hiši Sotheby's so namreč na prvi jesenski dražbi prodali za kar 238,67 milijona dolarjev umetnin. To je največji dosežek po letu 1990 in napoveduje še zelo zanimivo dogajanje v dražbenih hišah. K dobremu izkupičku dražbe sta največ prispevali odlični kupčiji s sliko Amedea Modiglianija Vratarjev sin in Paula Cezanna Sadje in lonček ingverja. Nova lastnika obeh slik sta se znebila več kot 30 milijonov dolarjev.

Presenetljivo dragoceno Modiglianijevo platno
Posebno presenečenje je bil predvsem posel s sliko italijanskega slikarja, čigar delo umetnostni zgodovinarji opredeljujejo kot vezni člen med generacijo francoskih slikarjev, katere središče je bil Henri de Toulouse-Lautrec, in slogom art deco. Pri Sotheby'su namreč niso pričakovali, da bi lahko slika staremu lastniku prinesla 31 milijonov dolarjev, kar je tudi le malo manj od rekordne vrednosti, ki jo je kdaj koli dosegla katera od Modiglianijevih slik.

Kandinski in Picasso nikoli ne končata v skladišču
Poleg Cezanna in Modiglianija so se dobro prodala - a to ni nič novega - tudi dela Vasilija Kandinskega in Pabla Picassa. Platno z naslovom Starnberger See (jezero Starnberger), ki ga je Kandinski naslikal leta 1908, je doseglo ceno 9 milijonov dolarjev oziroma kar milijon več, kot so pred začetkom dražbe napovedovali Sotheby'sovi sodelavci.

David Norman, vodja oddelka za impresionizem in sodobno umetnost pri dražbeni hiši Sotheby's, je kot novost v dogajanju na dražbah poudaril zelo raznolike profile kupcev. Danes tako ni več mogoče natančno opredeliti značilnosti tipičnega zbiratelja umetnin. Za to zares dobro naložbo denarja se odločajo zelo različni ljudje, vedno več kupcev pa prihaja tudi iz bolj "zakotnih" predelov sveta. V preteklosti namreč to ni bilo običajno, saj so bili kupci predvsem premožni Evropejci, Severnoameričani in nekateri bajno bogati posamezniki iz azijskih držav.