Da jih bolje vidimo ali da bi jim bili bolj podobni? Prototip za novo razumevanje #1 je stvaritev Briana Jungena. Foto:
Da jih bolje vidimo ali da bi jim bili bolj podobni? Prototip za novo razumevanje #1 je stvaritev Briana Jungena. Foto:

Med 6. marcem in 18. majem bo v Londonu na ogled verjetno edina razstava na svetu, namenjena ... Nezemljanom. Londonska galerija Barbican bo tri mesece spremenjena v površino Marsa, na ogled pa bodo različni vrhunci moderne umetnosti, razloženi tako, kot da bi jih prvič ugledal kak vesoljec. "To je popolnoma nov način dojemanja sodobne umetnosti in ja, mogoče je, da bo vse skupaj videti zelo čudno," priznava Francesco Manacorda, ki ga spletna stran galerije navaja kot "marsovskega kuratorja".

Toda za to navidezno vajo iz sloga se skriva resen koncept. Projekt The Martian Museum of Terrestrial Art (Marsovski muzej zemeljske umetnosti) je navdihnila knjiga Kant After Duchamp belgijskega umetnostnega zgodovinarja Thierryja de Duva; v njej izmišljeni antropolog z nekega drugega planeta začne sestavljati inventar "vsega, čemur ljudje rečejo umetnost".

Glavni namen razstave je "prekucniti" ustaljeni način dojemanja umetnosti - podobno, kot so zahodnjaški antropologi v prejšnjih stoletjih "na sveže" odkrivali druge civilizacije - in tako omogočiti drugačno interpretacijo sodobne ustvarjalnosti.
Ana Jurc












Med bolj hudomušnimi razstavnimi predmeti bo precej znana neonska inštalacija Brucea Naumana, My Name As Though It Were Written on the Surface of the Moon (Moje ime, kot da bi bilo napisano na površju Lune), kjer se predstavi kot bbbbbbrrrrrruuuuuucccccceeeeee. Foto: EPA
V prvi galeriji, ki bo pozdravila obiskovalce in so jo krstili za Veliko dvorano prednikov, bodo razstavljeni različni totemi, med njimi tudi hommage Marcelu Duchampu. Sherrie Levine je njegov slavni pisoar odlila v bron.
Če bodo Marsovci hoteli razumeti 'Rožnato Cher' Scotta Kinga, jim bo treba razložiti, kdo je bil Che Guevara in kdo je Cher (razen, če ni ena izmed njih, kar bi razložilo njeno večno mladost ...).
Še ena popkulturna: Douglas Gordon je z delom Avtoportret kot Kurt Cobain, Andy Warhol, Myra Hindley, Marilyn Monroe morda pokazal, kaj je bil ključ pri doseganju kultnega statusa v 20. stoletju.
Cornelia Parker je svoje delo (laminiran zemljevid Londona, na katerem je očitno ugasnila cigareto) naslovila Meteorit pristane na Buckinghamski palači. Razlaga najbrž ni potrebna.
Fotografija Juliusa Kollerja zelo zgovorno ponazarja človekovo večno ugibanje o živjenju v vesolju.
Dr. Lakra je mehiški umetnik, ki se ukvarja predvsem s tetovažami. Svoje detajlirane umetnine riše tudi po pin-up dekletih v revijah iz 50. let; s tem nedolžnosti neke pretekle dobe doda injekcijo politične angažiranosti in morbidnosti.
Novozelandska umetnica Francis Upritchard iz cvetličnih loncev dela replike starodavnih egipčanskih žar za organe pokojnikov, krznene plašče spreminja v plišaste opice, iz cigaretnih ogorkov, žice in slamic pa dela presenetljivo moderen nakit.