Leni Riefenstahl si je želela z Olimpio uspeti tudi v ZDA. Upala je, da ji bo to uspelo zaradi številnih kadrov Jesseja Owensa v filmu, vendar je načrt preprečilo tudi to, da se je tri dni po newyorški premieri filma zgodila kristalna noč in antifašistična liga je dosegla bojkot Olimpie v ZDA. Foto:
Leni Riefenstahl si je želela z Olimpio uspeti tudi v ZDA. Upala je, da ji bo to uspelo zaradi številnih kadrov Jesseja Owensa v filmu, vendar je načrt preprečilo tudi to, da se je tri dni po newyorški premieri filma zgodila kristalna noč in antifašistična liga je dosegla bojkot Olimpie v ZDA. Foto:
Olimpia (režija: Leni Riefenstahl)
Studio UFA je prvotno načrtoval biografski film o Leni Riefenstahl, nato pa so se odločili, da bodo posneli le film o nastajanju njenega filma Olimpia.

Po prvotnem načrtu naj bi sicer UFA posnela kar celotno biografijo kontroverzne režiserke, vendar pa so po besedah vodje televizijske produkcije studia UFA hitro ugotovili, da takšnega filma trenutno ne morejo realizirati. Tako naj bi tik pred olimpijskimi igrami v Londonu leta 2012 na male zaslone ne le v Nemčiji, ampak tudi drugod po Evropi prišel film o nastajanju verjetno najbolj znamenite 'filmske dokumentacije' dogajanja na katerih koli olimpijskih igrah do zdaj. Gre seveda za olimpijske igre, ki so leta 1936 potekale v Berlinu, na katerih je tako zelo slavil za Nemce tako zelo 'presneti' Jesse Owens in na katerih so nastajali posnetki za sloviti dvodelni film Olimpia oziroma za filma Triumf ljudstev in Triumf lepote.



Leni, Goebbels, Owens in neki angleški novinar
Ker so film o Riefenstahlovi napovedali prav ob zimskih olimpijskih igrah, moramo povedati, da je bilo tudi nastajanje Olimpie povezano z zimskimi olimpijskimi igrami. Leni Riefenstahl je namreč pozimi 1936 obiskala Garmish-Partenkirchen in opazovala priprave na veliki športni dogodek, tako da je že tam spoznala razmere na velikih športnih tekmovanjih. V njenem štabu je kasneje delalo kar 170 ljudi, ki so prvo zmagoslavje dočakali že leta 1937, ko je njihov film na pariški svetovni razstavi prejel zlato medaljo. Vendar je bil to šele uvod v absolutni triumf Olimpie, ki je slavila celo na beneškem filmskem festivalu. Zanimivo je, da si je Leni Riefenstahl preboj na ameriški trg obetala prav s kadri najbolj osovraženega akterja; gre seveda za Jesseja Owensa, temnopoltega šampionskega šprinterja, ki ga seveda ni mogla izključiti iz filma, čeprav njegovo prikazovanje ni bilo ravno v skladu z arijsko doktrino. Iz UFE so tudi sporočili, da bo eden od vidnejših likov v novem filmu prav Jesse Owens, poleg njega pa bosta imela pomembni vlogi še propagandni minister Joseph Goebbels in neki angleški novinar.

Oklevanje pronacističnega Walta Disneyja
Z omenjenim hrepenenjem Leni Riefenstahl po uspehu v ZDA sicer ni bilo nič, zato pa je med promocijo Olimpie v evropskih državah blestela. Po krstu filma na Hitlerjev 49. rojstni dan 20. aprila 1938 se je namreč Riefenstahlova osebno udeležila premiernega predvajanja Olimpie v 19 evropskih prestolnicah. Film je sicer prispel tudi v ZDA, a so tisti, ki so Leni omogočili ustvarjanje po vseh umetniških kriterijih izjemnega filma, njen uspeh onkraj velike luže že vnaprej onemogočili. Le tri dni po newyorški premieri se je namreč zgodila kristalna noč, v ZDA se je organizirala antifašistična liga in dosegla bojkot Olimpie. Tudi Walt Disney, ki je odkrito simpatiziral z nacisti in je Riefenstahlovo tudi povabil v svoj studio, si ni upal Olimpie predvajati v svojih kinodvoranah. Kakor koli že, šele mnogo let po teh dogodkih je bilo spet mogoče odkrito občudovati Leni Riefenstahl, po novem filmu o njeni Olimpii pa bo tabor njenih občudovalcev verjetno dobil nekaj novih članov.