Prepričala je s fotografijo Času izvzet (Falling out of time), ki jo je posnela na španskem otoku Tenerife. Gre za pogled na svetilnik, ki se dviga v jasnino z večernimi odtenki obarvanega neba. "Sopostavitev samotne silhuete z neskončnim obzorjem ustvari trenutek refleksije, v katerem se čas ustavi. Hkrati fotografija opozarja na to, da je dobra arhitektura brezčasna in vedno znova aktualna," je nagrajenka zapisala o svojem delu.
Ana Skobe je zmagovalno fotografijo posnela decembra lani. Kot pravi, nekajkrat letno načrtuje potovanja, da odkriva arhitekturo, kraje in prostore, katerih izkušnja in doživetje bogatita njeno videnje in razmišljanje o arhitekturi. "Tudi ko ne fotografiram in se gibljem skozi prostor, opazujem svetlobo, barve, poglede, kompozicijo. Ta podoba torej ni nastala naključno, pa tudi ne z namenom prijave na natečaj," pravi o fotografiji svetilnika. "Fotografiranje je preprosto način s katerim razvijam svoj ustvarjalni izraz, je proces učenja, raziskovanja in premišljevanja."
Na fotografiji je želela pokazati, kako lahko tudi zelo mogočna arhitektura vstopa v prostor in ga obenem dopolnjuje. "Svetilnik s svojo pojavnostjo nevsiljivo, a hkrati močno zaznamuje prostor, v katerem stoji. Z drugimi besedami prostor spreminja v kraj in ga na novo definira. Arhitektura je globoko vpeta tako v fizični kot tudi miselni svet. Njena vloga je, da naš svet strukturira izkustveno in eksistencialno, pa tudi da nam pomaga razumeti in se spomniti, kdo smo in kam gremo," pravi.
"Fotograf ne le dokumentira, temveč (re)konstruira vidni svet"
Pri fotografiranju arhitekture se ji zdi pomembno, kako fotograf združi idejo, ki je materializirana v arhitekturnem objektu in njegovem odnosu do prostora s svojo lastno idejo in doživljanjem tega istega objekta. "Fotograf namreč ne le dokumentira, temveč s svojim delom (re)konstruira vidni svet; skozi ustvarjanje podobe (pre)oblikuje arhitekturo, prostor, materialnost – in s tem realnost samo. Kot je ameriški fotograf Ansel Adams nekoč dejal, fotografije ne posnameš, ampak jo ustvariš in to rezonira tudi z mojim pogledom."
Na letošnji Sonyjev natečaj svetovne fotografije je prispelo več kot 395.000 fotografij iz več kot 220 držav in ozemelj.
Komisijo so med drugim prepričali še ...
V kategoriji ustvarjalno je slavil Rob Blanken iz Nizozemske, ki je nagrajen za makrofotografijo kristalov aminokislin B-alanina, L-glutamina in glicina. V sklopu Pokrajine je zmagovalec Liam Man iz Združenega kraljestva, v kategoriji Življenjskega sloga je slavil Avin Kamau (Kenija) za studijsko fotografijo Pojdimo k jezeru, v sklopu Gibanje je šla nagrada Samuelu Andersenu iz Norveške za akcijsko fotografijo Rider Getting Down and Dirty. V kategoriji Naravni in divji živalski svet je prepričal Ian Ford (Združeno kraljestvo), Objekte je najbolje upodobil Toni Rinaldo iz Indonezije, v žanru Portreta je navdušil Michelle Sank (Združeno kraljestvo) za fotografijo najstnikov ob bazenu. S področja ulične fotografije je zmagala Callie Eh (Malezija) za fotografijo The Hand, s Potovanja pa Jan Li (Kitajska) za fotografijo Between Calm and Catastrophe.
Vsak zmagovalec v posamezni kategoriji prejme Sonyjevo digitalno fotografsko opremo, hkrati pa se bo potegoval tudi za naziv fotografa leta odprtega tekmovanja, ki prinaša denarno nagrado 5000 dolarjev. Fotografije letošnjega odprtega tekmovanja je ocenjeval Daniel Blochwitz, kurator Foto Festivala Lenzburg v Švici.
Potem ko so predstavili zmagovalce v posameznih kategorijah, bo 18. aprila v Londonu še slovesna razglasitev skupnega tekmovalca odprtega tekmovanja. Izbrane zmagovalne fotografije in fotografije iz ožjega izbora bodo uvrščene na razstavo natečaja World Photography Awards, ki bo na ogled v galeriji Somerset House od 19. aprila do 6. maja 2024, pozneje pa tudi na drugih lokacijah.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje