Britanski časopis The Sunday Telegraph  je pred meseci navajal nekdanjega svetovalca za konzerviranje, ki je dejal, da institucija in nekateri francoski politiki na najvišjih položajih
Britanski časopis The Sunday Telegraph je pred meseci navajal nekdanjega svetovalca za konzerviranje, ki je dejal, da institucija in nekateri francoski politiki na najvišjih položajih "vedo, da Salvator Mundi ni Leonardovo delo", in da ga zato nočejo vključiti v razstavo. A očitno samo ne morejo zagotoviti izposoje. Foto: EPA

Razstava bo poleg del iz zbirke muzeja združila izjemno skupino izposojenih umetnin – med drugim naj bi bila na ogled znamenita slika Odrešenik sveta, ki je bila leta 2017 na dražbi prodana za rekordnih 450 milijonov dolarjev. Vendar muzej za to še nima potrditve.

Skrivnostna odsotnost
Odrešenik sveta
od leta 2017, ko je bil prodan na dražbi dražbene hiše Christie's, še ni bil javno razstavljen, kar strokovnjakom vzbuja dvome tako glede lastništva in nahajališča slike kot glede njene avtentičnosti. Septembra lani naj bi bila slika razstavljena v muzeju Louvre Abu Dabi, vendar so v muzeju razstavo preložili brez pojasnila.

Prinčevo darilo
Najdražjo sliko na svetu naj bi po prvih informacijah po nakupu pridobile lokalne oblasti. "Da Vincijeva mojstrovina, ki je bila sprva izgubljena in nato dolgo hranjena v zasebni lasti, je zdaj naše darilo svetu," je tedaj dejal Mohamed Kalifa Al Mubarak, vodja oddelka za kulturo in turizem v Abu Dabiju.

Sorodna novica Louvre: Odrešenika sveta želimo na veliki Leonardovi razstavi

Decembra je New York Times razkril, da za nakupom stoji član savdske kraljeve družine, Princ Badr bin Abdullah. Nato pa je časopis Wall Street Journal poročal, da je omenjeni princ nakup opravil v imenu savdskega prestolonaslednika Mohammeda bin Salmana, ki pa tega ni nikoli potrdil.

Kot navajajo v muzeju Louvre, so v pripravah na razstavo oddelek za kulturo in turizem v Abu Dabiju zaprosili za izposojo slike, vendar še niso dobili odgovora.

Dvomi o avtentičnosti niso nikoli izginili
Številni strokovnjaki še vedno dvomijo, da je Odrešenik sveta resnično Da Vincijevo delo. "Določeni detajli so zelo povedni," je besede Jacquesa Francka, poznavalca mojstrove tehnike, povzela agencija AFP. Izpostavil je, da so prst in še nekateri drugi detajli naslikani "anatomsko nemogoče". Dodal je, da je v času, ko je Odrešenik sveta nastal, Da Vinci dokončanje nekaterih slik zaupal kar svoji delavnici, saj je imel sam zelo malo časa.

Tudi po mnenju poznavalca Da Vincijevega dela Daniela Salvatoreja Schifferja Odrešenik sveta ni delo italijanskega mojstra. "Če analiziramo detajle, niso Leonardovi, slika nima njegovega duha."

Konsenza ni, uradno mnenje avtorstvo potrjuje
Umetnostni zgodovinar in avtor knjige The Last Leonardo Ben Lewis pa je spomnil, da v londonski Nacionalni galeriji, kjer je bila slika na ogled leta 2011, niso upoštevali mnenja petih strokovnjakov glede njenega avtorstva. Dva sta sicer menila, da gre za mojstrovo delo, preostali pa, da ne, oziroma niso bili prepričani o tem. Kljub temu je bila slika razstavljena kot delo Leonarda da Vincija.

V dražbeni hiši Christie's zatrjujejo, da so se glede atribucije slike naslonili na poglobljeno raziskavo, na podlagi katere je bila slika leta 2010 pripisana da Vinciju. Dodali so, da po letu 2017 ni bilo nobene nove razprave ali domneve, zaradi katerih bi spremenili svoje stališče.