Maruša Štibelj, kustosinja razstave Saša Bučan in Eva Mlinar. Foto: Marko Kumer
Maruša Štibelj, kustosinja razstave Saša Bučan in Eva Mlinar. Foto: Marko Kumer

Na skupni razstavi si lahko njuna dela ogledate v Galeriji Pogled v Kamniku do 10. februarja. Umetnici sta prvič združili moči pri skupnem ustvarjanju večje urbane intervencijemurala z dobrodošlico Dirki po Italiji na enem od novogoriških zidov. V zadnjem obdobju ju druži kolaž, s katerim izražata svoje poglede na probleme sodobne družbe. A loči ju pristop – Marušin je bolj digitalen in Evin analogen. Na sami razstavi lahko ignorirate podnapise in se prek razlik v njunem razmišljanju in likovnih izpeljavah preizkusite v ugibanju, katera je avtorica določenega kolaža.

"Eva in Maruša nas popeljeta v nove dimenzije, iz realnih svetov sestavita nove, fantastične, ki pa v sebi nosijo pomenljive vsebine, večpomenskost, tako da se posamezna zgodba vsakomur razkriva drugače. Razgaljata svoja intimna vprašanja, dvome, misli, ki se dotikajo njunih pogledov na kaos, ki se odvija v navidezno prijetnem svetu okoli nas, na družbo, ki izgublja osnovne vrednote," je zapisala kustosinja razstave Saša Bučan.

Njuni kolaži so večplastni, včasih fragmentarni, motive jemljeta od vsepovsod – iz različnih kontekstov in jih postavljata v nove zgodbe. Ko vstopimo v mali galerijski prostor Pogleda, smo se preselili v nadrealistični atelje. Čeprav so umetnine podnaslovljene, lahko pri konzumentu vzbudijo popolnoma drugačne asociacije, tako so podnapisi le v vlogi namiga ali sprožilca. Brez melanholije bi bil svet prikrajšan za marsikatero umetniško stvaritev, saj so se iz nje porodile nekatere najboljše umetniške stvaritve.

Maruša Štibelj (1986) je diplomirala iz likovne pedagogike na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Leta 2018 je na Salonu lepih umetnosti v Parizu prejela nagrado žirije za delo Cronically late. Je članica ZDSLU in Likovnega društva Kranj ter umetniška vodja festivala sodobnega kolaža KAOS.

Eva Mlinar (1985) je končala študij umetnostne zgodovine na Filozofski fakulteti ter študij vizualnih komunikacij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Risati jo je učila že babica, ki je bila mojstrica poslikavanja kamniških majolik. S pisateljico Evo Mahkovic je leta 2019 izdala literarno-vizualno zbirko grotesk neujemljivega žanra, Vinjete straholjubca, ki je prejela veliko nagrado Slovenskega knjižnega sejma kot najlepša knjiga v letu 2019.