Foto: Cukrarna
Foto: Cukrarna

V kletnem galerijskem prostoru Cukrarne je danes na ogled njen razstavni projekt Zapiski z razstave. Gre za instalacijo, sestavljeno iz jeklenih okvirjev – Prazni volumni (2016/2022) – s katerimi strukturira podporni sistem oz. oder za prikaz svojih kinetičnih skulptur in projekcij.

Sorodna novica Alenka Gregorič: "Umetnost mora biti zrcalo družbi"

Razstava poleg omenjenega vključuje še osem umetniških del, ki galerijski prostor spremenijo v prostor eksperimenta. Tako galerija postane prostor prikaza konstitutivnih elementov filma, celulojda, projektorja in zvoka, ki zaradi svoje samoumevnosti mnogokrat ostanejo nevidni, prezrti in neraziskani, so zapisali v Cukrarni.

"Gre za proces, ki se nenehno spreminja in razvija"
Umetnica pa je povedala: "V svojem delu preizprašujem film glede na različne oblike uprizarjanja, kot so gesta, žanr, informacija in dokumentacija; jemljem jih iz njihovih običajnih kontekstov ter jih preoblikujem in na novo prikazujem. Na ta način eksperimentiram z oblikami, ki vključujejo časovno dimenzijo oz. dimenzijo trajanja, in jih preobražam v skulpturalne objekte oziroma špekulacije, torej v prostore, ki so samoorganizirani; gre za proces, ki se nenehno spreminja in razvija."

Sorodna novica Kaj pripravljajo v letu 2022 v Cukrarni?

Z jekleno konstrukcijo, ki hkrati deluje kot prostorska risba in podporni nosilec, umetnica v galerijski prostor vnaša dinamično interpretacijo preostalih sestavnih delov instalacije. S tem obiskovalcu ponuja možnost različnih pogledov in fokusiranja na posamezna umetniška dela oziroma na celoto. Osnovni fizični elementi in metafizični pojmi tako postanejo ključni nosilci razmisleka o filmu kot procesu, mediju in ne nazadnje sporočilu.

Prav vsem na razstavi prikazanim delom – En izhod (2009), Barvna ura (modra): Vertikale se včasih dosledno obračajo stran od gledišč (2012), Misel v dolžini presledka (2012), Barvne študije (2013), Dolga pesem uravnava prostorske organizacije (2014), Dirigent (2014/2021), Nad ploščo in sprejemnikom (2016), Poslušaj, tam, kjer so odmevi (2016/2022) – pa so skupni skulpturalna obravnava materiala, neprestano gibanje, ustvarjanje različnih barvnih in zvočnih kompozicij ter ne nazadnje tvorjenje precizne in dovršene likovne celote, so še zapisali v Cukrarni.

Tudi na razstavi Čudovitost spomina
V Berlinu živeča umetnica se sicer z delom Od izvora do pesmi predstavlja tudi na aktualni skupinski razstavi Čudovitost spomina. Projekt, s katerim se umetnica predstavlja tokrat, je bil v svojstveni različici do polovice januarja prikazan na razstavi, s katero so odprli prenovljeno Neue Nationalgalerie v Berlinu.

S pričujočo razstavo v Cukrarni začenjajo cikel projektov, vezanih na razmislek o razsežnostih in mogočih načinih uporabe zvoka, svetlobe, gibljive slike in glasbe. Večnamenski prostor omogoča različne izvedbene pristope, s katerimi vabljeni umetniki osmišljajo prav za ta prostor pripravljene razstavne projekte.